Polska Agencja Kosmiczna
10.07.2024
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA) wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej, identyfikowania nowych szans i negocjowania ich udziału w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych. Pomaga także w poszukiwaniu partnerów biznesowych na rynku zagranicznym. Organizuje spotkania między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych. POLSA wspiera także polski sektor kosmiczny poprzez jego promocję w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w kontaktach z mediami polskimi i zagranicznymi.
POLSA jest agencją wykonawczą Ministerstwa Rozwoju i Technologii powołaną w 2014 r. Jej zadaniem jest wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego poprzez realizację priorytetów Polskiej Strategii Kosmicznej. POLSA współpracuje z międzynarodowymi agencjami oraz administracją państwową w zakresie badania i użytkowania przestrzeni kosmicznej. Odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą. POLSA prowadzi również działania związane z informacją i edukacją na temat wykorzystania technologii satelitarnych (m.in. nawigacji, obserwacji Ziemi i komunikacji) w gospodarce, administracji i w życiu codziennym.
Jak wspiera eksporterów?
Polska Agencja Kosmiczna wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie:
- reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej,
- wspierania polskich podmiotów poprzez konsultacje, doradztwo w zakresie udziału w programach m.in. Komisji Europejskiej (Horyzont Europa, EUSPA, etc.) oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej,
- identyfikowania nowych szans i negocjowania udziału podmiotów polskiego sektora kosmicznego w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych, m.in. JPL/NASA,
- zdobywania projektów w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz wdrażania opracowywanych przez polski sektor kosmiczny produktów i usług w europejskie łańcuchy dostaw,
- poszukiwania partnerów biznesowych na rynku zagranicznym,
- organizacji i koordynacji spotkań między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych itp.,
- koordynowania misji przyjazdowych delegatów ESA do polskich firm,
- promocji działań w kanałach komunikacji POLSA (między innymi: prowadzenie i aktualizacja bazy podmiotów, komunikacja w mediach społecznościowych, budowanie relacji z mediami).
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (755)
- Wiedza (318)
- Kalendarz (1276)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
MSV 2024
MSV to największe międzynarodowe targi maszyn i przemysłu ciężkiego w Europie Środkowo-Wschodniej
WydarzenieJak zrobić biznes w Rumunii
Polskie przedsiębiorstwa mogą z powodzeniem szukać swoich możliwości eksportowych na dynamicznie roz…
-
Artykuł
Dystrybutor z Rumunii poszukuje dostawców serów Brie i Camembert
Poszukiwany partner powinien być w stanie dostarczyć sery pakowane po 100g, 125g i 1000g
ArtykułWdrożenie systemu PoUS: Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
1 marca 2024 r. zostanie wdrożony nowy system celnego rejestrowania towarów
-
Artykuł
Kanały sprzedaży – jak wybrać odpowiedni?
Pojęcie „kanał sprzedaży”, choć nie brzmi najlepiej, jest używane bardzo często. Oznacza po prostu s…
PoradnikPoradnik e-Izby: Cross border e-commerce 2020
Poradnik e-Izby: Cross-border e-commerce 2020 został przygotowany przez członków Grup Merytorycznych…
-
Wydarzenie
III Kongres Ekspansywnych Eksporterów ( III KEE )
Kongres Ekspansywnych Eksporterów to wydarzenie łączące sektor usług i instytucji publicznych dla e…
WydarzenieII Polsko-Niemieckie Forum Gospodarcze
Forum będzie okazją do wymiany poglądów oraz nawiązania relacji pomiędzy przedstawicielami polskiego…
-
Oferta wsparcia
Przeciwdziałanie barierom na rynku UE
SOLVIT to nieformalny instrument, który pomaga przedsiębiorcom (i obywatelom) w rozwiązywaniu konkre…
Oferta wsparciaWsparcie w kontaktach z administracją publiczną
Zrealizuj skutecznie sprzedaż za granicą i/lub projekt o charakterze publicznym w danym kraju dzięki…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.