Polska Agencja Kosmiczna
10.07.2024
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA) wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej, identyfikowania nowych szans i negocjowania ich udziału w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych. Pomaga także w poszukiwaniu partnerów biznesowych na rynku zagranicznym. Organizuje spotkania między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych. POLSA wspiera także polski sektor kosmiczny poprzez jego promocję w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w kontaktach z mediami polskimi i zagranicznymi.
POLSA jest agencją wykonawczą Ministerstwa Rozwoju i Technologii powołaną w 2014 r. Jej zadaniem jest wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego poprzez realizację priorytetów Polskiej Strategii Kosmicznej. POLSA współpracuje z międzynarodowymi agencjami oraz administracją państwową w zakresie badania i użytkowania przestrzeni kosmicznej. Odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą. POLSA prowadzi również działania związane z informacją i edukacją na temat wykorzystania technologii satelitarnych (m.in. nawigacji, obserwacji Ziemi i komunikacji) w gospodarce, administracji i w życiu codziennym.
Jak wspiera eksporterów?
Polska Agencja Kosmiczna wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie:
- reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej,
- wspierania polskich podmiotów poprzez konsultacje, doradztwo w zakresie udziału w programach m.in. Komisji Europejskiej (Horyzont Europa, EUSPA, etc.) oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej,
- identyfikowania nowych szans i negocjowania udziału podmiotów polskiego sektora kosmicznego w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych, m.in. JPL/NASA,
- zdobywania projektów w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz wdrażania opracowywanych przez polski sektor kosmiczny produktów i usług w europejskie łańcuchy dostaw,
- poszukiwania partnerów biznesowych na rynku zagranicznym,
- organizacji i koordynacji spotkań między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych itp.,
- koordynowania misji przyjazdowych delegatów ESA do polskich firm,
- promocji działań w kanałach komunikacji POLSA (między innymi: prowadzenie i aktualizacja bazy podmiotów, komunikacja w mediach społecznościowych, budowanie relacji z mediami).
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (633)
- Kalendarz (1050)
-
Artykuł
Obroty handlu zagranicznego (styczeń 2024)
Obroty towarowe handlu zagranicznego wyniosły w cenach bieżących 121,9 mld PLN
ArtykułSukcesy eksportowe PAIH
Tysiące spotkań B2B, setki kontraktów eksportowych za miliony złotych i dziesiątki wydarzeń promocyj…
-
Artykuł
CanadaBuys – nowa platforma do przetargów publicznych
Jesteś zainteresowany rynkiem kanadyjskim? Chciałbyś uczestniczyć w przetargach publicznych, ale nie…
ArtykułTrwa nabór do programu akceleracyjnego 4C
Trwa nabór do programu akceleracyjnego 4C Accelerator dla startupów z branży MedTech. Zgłoszenia do …
-
Wydarzenie
Misja firm z branży cyberbezpieczeństwa do ZEA
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskich przedsiębiorców z sektora cyberbezpieczeństwa d…
WydarzenieMisja gospodarcza polskich spółek sektora rozminowywania do Ukrainy
Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Ambasada RP w Kijowie w partnerstwie z Ministerstwem Rozwoju…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.