Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)
01.09.2022
Kontakt
Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)
- Tel.: +48 507 285 398
- E-mail: kontakt@pgm.org.pl
Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM) powstała w listopadzie 2016 roku. Stowarzyszenie założyło 10 rodzimych dostawców z branży automotive, a jego głównym celem jest wspieranie rozwoju polskiej branży motoryzacyjnej zarówno na rynku krajowym jak zagranicznym.
Wykorzystując synergie między członkami PGM, stworzono konsorcjum eksportowe, aby pod wspólną marką dystrybuować części motoryzacyjne z krajowych fabryk na odległych i trudnych rynkach – w Afryce czy na Bliskim Wschodzie.
Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje misje przyjazdowe dla klientów, a we współpracy z koncernami motoryzacyjnymi organizujemy seminaria dla potencjalnych dostawców.
Jest także partnerem takich gigantów branżowych jak Hyundai Motor Manufacturing Czech czy Kia Motors Slovakia, którym pomaga wyszukiwać nowych dostawców w Polsce.
Aby skutecznie realizować zakładane cele współpracuje m.in. z Ministerstwem Rozwoju, Kancelarią Prezydenta RP, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajową Izbą Gospodarczą oraz innymi organizacjami branżowymi.
Jak pomaga eksporterom?
Polska Grupa Motoryzacyjna stworzyła unikatowe warunki do rozwoju polskiej, innowacyjnej przedsiębiorczości motoryzacyjnej:
- reprezentuje interesy polskich producentów motoryzacyjnych wobec administracji publicznej;
- bierze aktywny udział w tworzeniu, kształtowaniu i udoskonalaniu przepisów prawnych ważnych dla branży;
- utrzymuje skuteczne relacje z samorządami, instytucjami publicznymi, pozarządowymi i okołobiznesowymi;
- organizuje targi, szkolenia, konferencje oraz imprezy branżowe w kraju i na świecie
- podejmuje działania podnoszące innowacyjność w pracach badawczo rozwojowych swoich członków (do współpracy zaangażowaliśmy m.in. polską Sieć Badawczą Łukasiewicz);
- jako Krajowy Klaster Kluczowy wspiera członków PGM w ubieganiu się o wsparcie z funduszy europejskich, a ponadto firmy zrzeszone w PGM mogą otrzymywać dodatkowe punkty przy ubieganiu się o fundusze publiczne;
- stworzyła wspólną markę handlową w celu wprowadzenia polskich producentów części motoryzacyjnych na globalny rynek automotive;
- uruchomiła projekt PAPH – Polish Automotive Production Hub, którego celem jest m.in. animowanie współpracy pomiędzy inwestorami zagranicznymi, a polskimi producentami motoryzacyjnymi np. w formule Joint Venture lub w innych wariantach kooperacji sprzyjających rozwojowi polskich producentów;
- dzieli się wiedzą, dobrymi praktykami oraz buduje tak ważne we współpracy wzajemne zaufanie.
Mamy zdecydowane i zakrojone na szeroką skalę perspektywy oraz plany rozwoju!
Wspólnie ROZWIJAJMY POLSKI PRZEMYSŁ MOTORYZACYJNY!
Spis treściTable of contents