Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych
Kontakt
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych
- Tel.: +48 22 773 00 18
- E-mail: biuro@sdcm.pl
SDCM-Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych to polski głos branży motoryzacyjnej. To 164 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM reprezentuje interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie, tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). Stowarzyszenie zrzesza i reprezentuje interesy międzynarodowych przedsiębiorstw działających w przemyśle motoryzacyjnym, inwestujących w Polsce setki milionów złotych, takich jak Bosch, Brembo, Delphi, Valeo, Federal Mogul/Tenneco, Mahle, ZF TRW, ale również wielu krajowych producentów jak np.: Wuzetem, Asmet czy Tomex. Członkowie SDCM to także najwięksi dystrybutorzy części zamiennych: Inter Cars, Moto-Profil, Auto Partner, GroupAuto Polska i wiele innych, jak również sieci warsztatowe zrzeszające łącznie ponad 5000 warsztatów.
Jak pomaga eksporterom?
SDCM posiada unikalną wiedzę ekspercką z zakresu branży motoryzacyjnej w Polsce. Wiedza ta jest stale aktualizowana, co wynika z bieżącej obsługi firm członkowskich. W powyższym zakresie SDCM angażuje się także we współpracę z krajowymi i zagranicznymi podmiotami sektora publicznego i prywatnego, realizującymi bądź wspierającymi handel zagraniczny, pośrednicząc pomiędzy nimi a swoimi firmami członkowskimi. Dotyczy to takich działań, jak udział w targach międzynarodowych, działania promocyjne zagranicą, opracowywanie materiałów informacyjnych, promocyjnych, organizacja spotkań i konferencji, czy wsparcie w uzyskiwaniu dostępu do międzynarodowych platform handlu zagranicznego. W ramach europejskich organizacji branżowych SDCM angażuje się w projekty dotyczące umiędzynarodowienia biznesu, jak chociażby projekty informatyczne, branżowe bazy danych umożliwiające precyzyjne kojarzenie partnerów biznesowych, co – biorąc pod uwagę ilość i różnorodność części motoryzacyjnych – jest dużym wyzwaniem. Wreszcie, w miarę możliwości czasowych, organizacja pośredniczy bezpośrednio w kontaktach pomiędzy firmami członkowskimi a potencjalnymi kontrahentami zagranicznymi. Często wpływają do SDCM, jako reprezentanta polskiej branży automotive, zapytania od podmiotów z całego świata dotyczące specyficznych potrzeb biznesowych, w tym dotyczące poszukiwania kontaktów do producentów poszczególnych grup produktowych.
Spis treściTable of contents