Jak zachować konkurencyjność na rynku niemieckim?
24.03.2023
Online
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza do udziału w webinarium pt. „Jak zachować konkurencyjność na rynku niemieckim?”, które odbędzie się 13 kwietnia.
Od 1 stycznia tego roku w Niemczech obowiązują nowe przepisy dotyczące należytej staranności w łańcuchu dostaw (Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz; Supply Chain Act). Oznacza to, że niemiecki kontrahent może zapytać polskiego eksportera na przykład o to, czy jego firma przestrzega praw człowieka oraz jaki ma wpływ na środowisko. Odmowa udzielenia odpowiedzi może wpłynąć na możliwość dalszej współpracy, ale to nie wszystko, co się zmieniło.
Podczas webinarium dowiesz się:
- jak przygotować swoją firmę do wdrażania zrównoważonych polityk pod kątem działań eksportowych do Niemiec;
- wdrożenie jakich działań w organizacji jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności;
- co dla eksportera oznaczają zmiany w niemieckim porządku prawnym;
- jakich pytań możesz się spodziewać od niemieckich kontrahentów i jak na nie odpowiedzieć;
- w jaki sposób ESG przekłada się na możliwości eksportu towarów i pozyskiwania zagranicznych zleceń;
- z jakich narzędzi może skorzystać Twoja firma żeby przejść przez proces zielonej transformacji.
Więcej o wydarzeniu przeczytasz tutaj
- Wszystko
- Kalendarz (51)
-
Artykuł
Niemcy: weryfikacja kontrahentów i zawieranie umów
Rynek niemiecki jest dla polskich przedsiębiorców jednym z najbardziej oczywistych kierunków ekspans…
ArtykułPaszport roślin przepustką do handlu na terenie UE
Zgodnie z unijnym prawodawstwem jednym z głównych dokumentów umożliwiających handel materiałem rośli…
WydarzenieSpotkania B2B dla branży technologii medycznych
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udzia…
WydarzenieJak z sukcesem prowadzić biznes w Niemczech?
15 czerwca o godzinie 9:00 Centrum Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie orga…
WydarzenieNiezbędnik relacji biznesowych z klientem w Niemczech
Niemcy to największy partner handlowy Polski od czasów jej przystąpienia do Unii Europejskiej w 2004…
-
Wydarzenie
Export Gate: Kraje DACH – Niemcy, Austria, Szwajcaria
W dniach 15-16 listopada 2022 roku odbędzie się seminarium z cyklu Export Gate dotyczące zasad współ…
WydarzenieNowa ustawa o należytej staranności w łańcuchu dostaw
Współpracujesz z kontrahentami niemieckimi lub prowadzisz działalność gospodarczą w Niemczech? Weź u…
WydarzenieFrancja i Niemcy szansą dla polskich firm spożywczych
Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz właściciel firmy doradczej Gestion organizują praktyczne szk…
Wydarzenie5. Niemiecko-Wschodnioeuropejskie Forum Rynku Zdrowia
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców z sektora MedTech na 5. Niemiecko -Wscho…
WydarzenieWebinarium: E-commerce w Niemczech
Niemiecki rynek e-commerce rośnie – w 2021 o 15 proc. wobec roku ubiegłego, podobnie jak udział pols…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.