Japoński rynek kosmetyczny – specyfika eksportu do Japonii
19.06.2023
online
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/06/PAIH_kosmetyki_japonia.jpg)
Japonia jest trzecią największą gospodarką na świecie pod względem PKB, a jej populacja wynosi 125 milionów mieszkańców. Oznacza to, że pod względem wielkości i zasobności, kraj stanowi atrakcyjny rynek dla wielu branż, w tym kosmetycznej.
W 2021 roku wartość japońskiego eksportu kosmetyków wyniosła 790,6 miliarda jenów (ok. 23,7 miliarda złotych), a importu 275,4 miliarda jenów (ok. 8,3 miliarda złotych) (źródło: Trade Statistics of Japan, Ministry of Finance). Rynek japońskich produktów branży beauty jest rozwinięty i konkurencyjny, co stanowi szansę dla polskich firm znanych z produktów wysokiej jakości.
Szkolenie ma na celu ułatwienie ekspansji na rynek japoński. Przy wsparciu ekspertów z japońskiej organizacji zrzeszającej importerów kosmetyków – Cosmetic Importers Association of Japan (CIAJ) – opowiemy o szansach dla polskich przedsiębiorców na tamtejszym rynku kosmetycznym.
Podczas webinarium:
- poznasz specyfikę rynku kosmetycznego w Japonii,
- dowiesz się, jakie są procedury eksportu kosmetyków do Japonii,
- uzyskasz informacje o wsparciu oferowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.
Szkolenie poprowadzą:
- Marta Szczygieł, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio,
- Piotr Kucharczyk, Ekspert, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tokio,
- Saori Kanno (Ms.), Representative Director & GM, Orveon Global Japan, KK President, Cosmetic Importers Association of Japan (CIAJ), Orveon Global Japan, KK, Cosmetic Importers Association of Japan (CIAJ),
- Shinichiro Yamasaki (Mr.), Senior Managing Director, BLOOM Co., Ltd., Director, Cosmetic Importers Association of Japan (CIAJ), BLOOM Co., Ltd.,
- Tim Russell (Mr.), Specialist, Trade Promotions Section, BLOOM Co., Ltd.
Webinarium będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.
Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/02/paihx2-1-0x125-c-default.png)
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
- Wszystko
- Aktualności (14)
- Wiedza (22)
- Kalendarz (75)
- Centrum Wsparcia (52)
-
Oferta wsparcia
Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Zdobądź do 50% dofinansowania dla MŚP na EXPO 2025. Sprawdź szczegóły programu.
ArtykułPolska szarlotka i sernik najlepsze na świecie w rankingu Taste Atlas 2024
Polska szarlotka najlepszym słodkim ciastem świata, a sernik nr 1. wśród serowych deserów
WydarzenieStoisko PAIH na Nordic Organic Food Fair, Natural Beauty i Health Show 2024
Targi Nordic Organic Food Fair oraz Natural Beauty Show 2024 to największe wydarzenie handlowe poświ…
ArtykułRośnie wymiana handlowa między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi
Rok 2023 rekordowy dla polskiego eksportu
WydarzenieSzansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai. Branż…
Japonia jest krajem o olbrzymich potrzebach z zakresu szeroko pojętej branży sprzętu medycznego oraz…
-
Artykuł
Japonia przyciąga uwagę polskich firm
Ponad 300 przedsiębiorców wzięło udział w seminarium „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii”.
ArtykułNaturalne, innowacyjne i w dobrej cenie – polskie kosmetyki
Polska jest 6. krajem Europy pod względem wartości rynku kosmetyków
ArtykułExpo 2025 Osaka, Kansai. Rusza Program Partnerski dla polskich firm
Podczas PAIH Forum Biznesu ogłoszone zostało rozpoczęcie naboru polskich firm do Programu Partnerski…
ArtykułUE znosi ograniczenia importu żywności z Japonii
Unia Europejska, Norwegia i Islandia zniosły restrykcje dotyczące importu produktów spożywczych z Ja…
ArtykułThe Cosmetics Sector – raport PAIH
Według opublikowanego pod koniec czerwca raportu kwartalnego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pt…
-
Artykuł
Sektor kosmetyczny w Hiszpanii
Hiszpania to jeden z największych rynków na świecie, jeśli chodzi o produkcję i sprzedaż kosmetyków….
ArtykułBranża kosmetyczna w Chile
Chile jest jednym z głównych rynków kosmetycznych i perfumeryjnych w Ameryce Łacińskiej. Plasuje się…
ArtykułSektor kosmetyczny w Brazylii
Brazylia to czwarty największy na świecie, zaraz po Stanach Zjednoczonych, Chinach i Japonii, rynek …
ArtykułRynek kosmetyczny w Singapurze – pytania i odpowiedzi
Singapur jest kluczowym miejscem ekspansji dla większości światowych producentów kosmetyków. Mieszka…
ArtykułHalal: produkty i certyfikacja
Islam jest drugą pod względem liczby wyznawców religią świata. W ostatnich latach odnotowano wzrost …
-
Wydarzenie
E-commerce – sposób na ekspansję na rynek japoński
Japonia to czwarty największy rynek e-commerce na świecie. W 2021 roku jego wartość wyniosła 128,3 m…
WydarzeniePolskie Stoisko Narodowe na targach Japan IT Week Spring 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Japan IT Week Spring 2024. Wydarzen…
WydarzenieWarsztaty dla firm z branży kosmetycznej i detergentowej
Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach dla firm z …
WydarzenieSzansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai. Branż…
Przed Polską i Japonią stoją wyzwania wynikające z globalnej polityki klimatycznej oraz z zakładanyc…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Touch of Paris 2024 w Belgradzie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do uczestnictwa w targach kosmetycznych Touch of Paris. …
-
Oferta wsparcia
Targi zagraniczne
Jeśli planujesz wejście na wybrany rynek zagraniczny lub chcesz promować swój towar/usługi w danym k…
Oferta wsparciaMisje gospodarcze
Wejście na wybrany rynek zagraniczny oraz promocja towaru/usługi na tym rynku. Jeśli planujesz ekspa…
Oferta wsparciaLegalizacja dokumentów handlowych i eksportowych
Legalizacja jest urzędowym uwierzytelnieniem dokumentów handlowych, a jej potrzeba wynika z dyspozyc…
Oferta wsparciaSzkolenia i webinaria z zakresu handlu zagranicznego
Dzięki szkoleniom oferowanym przez KIG pozyskasz nowe lub zaktualizujesz dotychczasowe informacje w …
Oferta wsparciaPlatforma ePing SPS & TBT
Platforma ePing SPS & TBT jest bezpłatnym narzędziem na poziomie Światowej Organizacji Handlu (WTO),…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.