Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze
09.10.2023

Urząd Patentowy RP zaprasza na webinarium pt. „Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze”, które odbędzie się w dniu 16 października o godzinie 13:00. Poprowadzi je dyrektor Departamentu Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP – Małgorzata Szymańska-Rybak.
W kwietniu 2022 r. Komisja Europejska zaproponowała pierwsze w historii ramy ochrony własności intelektualnejw przypadku wyrobów rzemieślniczych i przemysłowych.
UE dysponuje szczególną ochroną oznaczeń geograficznych dla win, napojów spirytusowych oraz innych produktów rolnych i środków spożywczych. Do tej pory nie istniał jednak ogólnounijny mechanizm ochrony cech charakterystycznych przypisywanych szczególnym lokalnym umiejętnościom i tradycjom związanym z innymi produktami, takimi jak produkty rzemieślnicze i przemysłowe (np. ceramika, wyroby szklane, odzież, koronki, biżuteria, meble i noże). Wśród chronionych w ten sposób produktów może znaleźć się m.in. ceramika z Bolesławca, szkło krośnieńskie, koronki z Koniakowa, szkło z Murano, itd. Podstawę tych ram mają stanowić oryginalność i autentyczność tradycyjnych praktyk w regionach, z których produkty te pochodzą.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony oznaczeń geograficznychproduktów rzemieślniczych i przemysłowych, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 i (UE) 2019/1753 oraz decyzję Rady (UE) 2019/1754 ma umożliwić producentom – analogicznie do systemu oznaczeń geograficznych dla produktów rolnych i spożywczych – ochronę wyrobów rzemieślniczych i produktów przemysłowych w kontekście ich pochodzenia oraz związanych z nimi tradycyjnych umiejętności, i to zarówno w Europie, jak i poza jej granicami.
Link do transmisji online pojawi się tutaj w dniu wydarzenia.
- Wszystko
- Kalendarz (1500)
-
Artykuł
Konkurencyjność polskich dóbr średniej i wysokiej techniki na rynku UE
127 mld EUR wyniósł w 2023 r. unijny import mid-tech i high-tech z Polski
ArtykułE-handel w maju. Sezonowy spadek, ale z prawie 7% wzrostem r/r
W maju 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 6,845 mld PLN.
ArtykułWyzwania polskiego eksportu
W 2022 roku jedynie 4,8% polskich firm sprzedawało swoje wyroby za granicę
WydarzenieWebinarium dla Game Developerów: Jak radzić sobie z opodatkowaniem sprzedaż…
Rynek gier wideo w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, obecnie jest już jednym z kluczowych sektorów …
-
Wydarzenie
Klimat inwestycyjny w Chorwacji
PAIH zaprasza na webinarium, pt. „Klimat inwestycyjny w Chorwacji”.
WydarzeniePorozmawiajmy o zagranicznym biznesie… – branding marki
Jak budować przewagę konkurencyjną na zagranicznym rynku? Co wpływa na kształt i DNA marki? Jakie są…
WydarzenieInstrumenty finansowe wsparcia międzynarodowego na rzecz pomocy i odbudowy …
Zapraszamy na seminarium w ramach projektu „Instrumenty finansowe wsparcia międzynarodowego na rzecz…
WydarzenieMołdawia – wirtualne warsztaty biznesowe
W imieniu Mołdawskiego oddziału Banku Światowego Polska Agencja Inwestycji i Handlu ma przyjemność z…
WydarzenieKSeF i e-faktura. Klucz do efektywności w biznesie międzynarodowym w 2023/2…
Zaprasza Agencja Rozwoju Regionalnego w Koninie
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.