Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze
09.10.2023
Urząd Patentowy RP zaprasza na webinarium pt. „Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze”, które odbędzie się w dniu 16 października o godzinie 13:00. Poprowadzi je dyrektor Departamentu Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP – Małgorzata Szymańska-Rybak.
W kwietniu 2022 r. Komisja Europejska zaproponowała pierwsze w historii ramy ochrony własności intelektualnejw przypadku wyrobów rzemieślniczych i przemysłowych.
UE dysponuje szczególną ochroną oznaczeń geograficznych dla win, napojów spirytusowych oraz innych produktów rolnych i środków spożywczych. Do tej pory nie istniał jednak ogólnounijny mechanizm ochrony cech charakterystycznych przypisywanych szczególnym lokalnym umiejętnościom i tradycjom związanym z innymi produktami, takimi jak produkty rzemieślnicze i przemysłowe (np. ceramika, wyroby szklane, odzież, koronki, biżuteria, meble i noże). Wśród chronionych w ten sposób produktów może znaleźć się m.in. ceramika z Bolesławca, szkło krośnieńskie, koronki z Koniakowa, szkło z Murano, itd. Podstawę tych ram mają stanowić oryginalność i autentyczność tradycyjnych praktyk w regionach, z których produkty te pochodzą.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony oznaczeń geograficznychproduktów rzemieślniczych i przemysłowych, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 i (UE) 2019/1753 oraz decyzję Rady (UE) 2019/1754 ma umożliwić producentom – analogicznie do systemu oznaczeń geograficznych dla produktów rolnych i spożywczych – ochronę wyrobów rzemieślniczych i produktów przemysłowych w kontekście ich pochodzenia oraz związanych z nimi tradycyjnych umiejętności, i to zarówno w Europie, jak i poza jej granicami.
Link do transmisji online pojawi się tutaj w dniu wydarzenia.
- Wszystko
- Kalendarz (1296)
-
Artykuł
Liczba nowych inwestycji w PSI wzrosła o 20 proc.
536 nowych inwestycji o deklarowanej wartości 18,3 mld zł oraz 7,2 tys. miejsc pracy
ArtykułPolscy przedsiębiorcy zaplanowali działania na 2024 r.
Wzmacnianie relacji z klientami deklaruje 90 proc. respondentów
ArtykułJagodowe mrożonki
Polska jest liderem w eksporcie mrożonych owoców jagodowych do krajów europejskich
ArtykułSztuczna inteligencja w eksporcie
Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem w arsenale firm eksportujących
WydarzenieMisja gospodarcza Kenia/Rwanda
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskich przedsiębiorców do udziału w misji gospodarczej…
-
Wydarzenie
Nowa ustawa o należytej staranności w łańcuchu dostaw
Współpracujesz z kontrahentami niemieckimi lub prowadzisz działalność gospodarczą w Niemczech? Weź u…
WydarzenieCykl szkoleniowy „Audyt eksportowy”
Marszałek Województwa Łódzkiego zaprasza na bezpłatny cykl szkoleń eksportowych, podczas którego będ…
WydarzenieSprzedaż produktów do krajów ryzyka, w tym Ukraina
Serdecznie zapraszamy na szkolenie, podczas którego eksperci KUKE przedstawią Polisę bez Granic. W r…
WydarzenieTargi „AGRO FOOD DRINK TECH EXPO 2022”
W dniach 18-20 listopada 2022 roku już po raz 20 w Tbilisi w Expo Gruzja odbędą się Targi „AGRO FOOD…
WydarzenieBREXIT – Jak prowadzić handel i świadczyć usługi po nowemu?
W dniu 26 października 2022 roku odbędzie się webinarium dotyczące uwarunkowań obrotu towarowego z W…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.