Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (635)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1047)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
Finanse dla Innowacji-Innowacje w Finansach dla MMŚP
Finansowanie i obsługa mikro, małej i średniej przedsiębiorczości szansą na rozwój zagranicznej eksp…
WydarzenieGamescom 2024 w Kolonii
PARP, w ramach realizacji programu promocji sektora kreatywnego, podczas targów Gamescom w Kolonii o…
ArtykułHolandia – wielki kraj 1/8 wielkości Polski – gospodarka
Niderlandy to jedna z najbardziej rozwiniętych gospodarek świata
-
Artykuł
100 mln złotych na „Promocję marki innowacyjnych MŚP”
Przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski od 28 maja 2024 r.
ArtykułDołącz do spotkań b2b podczas TAIWAN EXPO in Europe
Hybrydowe spotkania b2b odbędą się w dniach 10-12 czerwca 2024 r.
ArtykułPolska na 27. miejscu w rankingu Wskaźnik Bogactwa Narodów
Maleje dystans do gospodarek Portugalii i Estonii
ArtykułNowy kurs Akademii PARP – „Tworzenie marki krok po kroku”
Akademia PARP wprowadza na swoją platformę edukacyjną nowy kurs online
-
Podcast
Niemcy, Szwajcaria, Liechtenstein: Klucze do sukcesu
Zapraszamy do wysłuchania pierwszego odcinka podcastu Trade On AIR.
Artykuł„Made in Uruguay ” – gospodarka
Nazywany „latynoską Szwajcarią” lub „Doliną Krzemową” Ameryki Południowej.
ArtykułUrugwaj – charakterystyka
Urugwajczycy twierdzą, że inne kraje mają swoje historie, a oni mają futbol. Nazwa kraju jest nazwą …
ArtykułRelacje polsko – włoskie
Polska i Włochy są dla siebie bardzo ważnymi partnerami gospodarczymi. W 2022 roku Włochy były dla P…
Artykuł„Made in Italy”- gospodarka
Włochy są jedną z najsilniejszych gospodarek w Europie i należą do najbardziej uprzemysłowionych i n…
-
Wydarzenie
Kierunek Wschód – ekspansja zagraniczna w obliczu niestabilności geop…
Lublin zachęca eksporterów do zagranicznej ekspansji
WydarzenieUzyskaj graniczne dokumenty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych
Nowa e-usługa dla eksporterów i importerów art. rolno-spożywczych
WydarzenieZamówienia organizacji międzynarodowych
Zostań dostawcą ONZ, UE, NATO i Armii Amerykańskiej
WydarzenieMisja gospodarcza do Meksyku i Gwatemali
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskich przedsiębiorców do wzięcia udziału w misji gosp…
-
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.