Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (765)
- Wiedza (321)
- Kalendarz (1288)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Go Global – Kujawsko-Pomorski Biznes na Bliskim Wschodzie
Wydarzenie organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki regionalnej” dedykowane jest MŚP z ku…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe w Toruniu
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują zagr…
WydarzenieAccess2Markets Seminar
Ministerstwo Rozwoju i Technologii informuje o kolejnym organizowanym przez Komisję Europejską bezp…
WydarzenieWielosektorowa misja biznesowa do São Paulo w Brazylii
Celem misji jest ułatwienie nawiązywania współpracy między polskimi przedsiębiorstwami a potencjalny…
ArtykułSzanse i zagrożenia dla polskich marek eksportowych podczas Black Week
W 2023 roku globalne wydatki konsumenckie podczas Black Week wyniosły około 1,2 bln USD
-
Artykuł
Nowa szansa dla młodych firm GreenTech. PARP ogłasza nabór
Celem działania jest wspieranie innowacyjnych startupów w zdobywaniu międzynarodowego doświadczenia
ArtykułEksport usług jako siła napędowa polskiego PKB
Polska ma duże szanse na nowy roczny rekord salda w obrocie usługami
ArtykułPolskie pomidory na izraelskim rynku
Pierwsze partie świeżych pomidorów zostały wysłane pod koniec sierpnia 2024 roku
ArtykułPodwyżka VAT w Finlandii
1 września Finlandia wprowadziła podwyżkę stawki podstawowej VAT, podnosząc ją z 24 do 25,5 proc.
-
Artykuł
Wymiana handlowa z Kenią
Rok 2022 był wyjątkowy, jeśli chodzi o wartość polskiego eksportu do Kenii
ArtykułUtylizacja opakowań i system EKO KOM w Czechach
Republika Czeska wdrożyła dyrektywę unijną regulująca problematykę opakowań w postaci ustawy.
ArtykułJak skutecznie eksportować do Francji?
W skutecznym eksporcie do Francji kluczowy jest wybór odpowiedniej strategii
ArtykułSztuczna inteligencja a analiza konkurencji
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje tradycyjne metody analizy konkurencji
ArtykułSztuczna inteligencja w eksporcie
Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem w arsenale firm eksportujących
-
Wydarzenie
XVII Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Elblągu
Bezpłatne wydarzenia dla przedsiębiorców, wspierające wiedzę i możliwości nawiązania cennych kontakt…
WydarzenieBIZNES WIR w Osztynie
W programie m.in. jak świadomie budować trwałe relacje biznesowe, które przyniosą realne korzyści
WydarzenieSeminarium biznesowe Polska-Mołdawia
Udział w wydarzeniu umożliwi poznanie potencjału lokalnego rynku i możliwości rozszerzenia współprac…
WydarzenieSzanse i wyzwania na rynku meksykańskim
Meksyk należy do czołówki najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Ameryce Łacińskiej
WydarzenieMiędzynarodowe Targi My TexStyle 2025
My TexStyle 2025 zgromadzi wystawców z 5. kontynentów, w tym z Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec…
-
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.