Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (825)
- Wiedza (394)
- Kalendarz (1497)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
SuperZoo 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy do udziału w targach SuperZoo. Wydarzenie …
WydarzenieVietnam ICTCOMM 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Vietnam ICTCOMM 2025. Wydarzenie od…
WydarzenieSeamless Middle East 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w stoisku na targach Seamless Middle East, kt…
WydarzenieAsia Tech x Singapore 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Asia Tech x Singapore 2025. Wydarze…
-
Artykuł
Polska silnie obecna na Foodex Japan 2025 – podsumowanie
W wydarzeniu uczestniczyło 40 polskich firm, które zaprezentowały swoje produkty
ArtykułInnowacyjność Polski – marzec 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z wydanym przez Biuro Analiz PFR raportem „Innowacyjność Polski”
ArtykułWymiana handlowa USA – UE i UK
Wojna handlowa rzuca cień na dynamiczny rozwój relacji gospodarczych między USA a Europą
ArtykułKompendium Handlu Zagranicznego Polski – marzec 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
-
Artykuł
Międzynarodowy sukces zaczyna się od pierwszego kroku
Ekspansja zagraniczna to dla wielu firm ważny krok w kierunku rozwoju
ArtykułNowe zasady rejestracji znaku w Kolumbii
W styczniu weszło w życie prawo modyfikujące zasady zgłaszania koloru jako elementu znaku towarowego
ArtykułPolska przyspiesza w wyścigu technologicznym
Polscy wynalazcy zgłosili 692 patenty do EPO w 2024 roku
ArtykułHigh-tech coraz silniejszym filarem handlu zagranicznego
Eksport high-tech osiągnął wartość 37,25 mld euro, notując wzrost o 10,1 proc. r/r.
ArtykułKultura biznesu w Wielkiej Brytanii
Brytyjczycy są tradycjonalistami we wszystkich aspektach życia, w tym również w biznesie
-
Wydarzenie
Asia Tech x Singapore 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Asia Tech x Singapore 2025. Wydarze…
WydarzeniePożyczka na udział w odbudowie Ukrainy
Na rynku pojawił się nowy instrument finansowy, wspierający polskie firmy zainteresowane udziałem w …
WydarzenieEgy Beauty 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z branży kosmetycznej do udziału w targach…
WydarzenieSpotkanie biznesowe z PAIH w Jarocinie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców z województwa wielkopolskiego na „Spotka…
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH na targach China Internat…
-
Instytucja
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
Jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem…
InstytucjaPolski Fundusz Rozwoju (PFR)
Jesteśmy instytucją, która koordynuje działania Systemu Instytucji Rozwoju. Priorytetami naszej dzia…
InstytucjaPolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Wspiera eksportujących przedsiębiorców w trzech głównych obszarach: dofinansowania do działań promoc…
InstytucjaKorporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE)
Od ponad 30 lat wspieramy eksporterów jako oficjalna, polska agencją ubezpieczeń kredytów eksportowy…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.