Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (635)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1047)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Artykuł
PAIH zwiększa obecność w Wielkopolsce
Polska Agencja Inwestycji i Handlu z kolejnym Regionalnym Biurem Handlowym
ArtykułZrównoważony rozwój – Agenda 2030
Polska jest na 9. miejscu spośród 166 państw ujętych w rankingu
WydarzenieSektor medyczny w Meksyku: urządzenia medyczne, farmaceutyki i suplementy d…
Duże zapotrzebowanie oraz nowoczesna polityka zdrowotna sprawiają, że Meksyk jest szczególnie otwart…
ArtykułJak skutecznie zabezpieczyć własność intelektualną?
Najnowsze wydanie Kwartalnika Urzędu Patentowego RP przynosi szereg cennych wskazówek i analiz
-
Artykuł
Nadwyżka BIZ w krajach rozwijających się
Napływ BIZ typu greenfield w przemyśle do państw rozwijającej się Azji wzrósł ponad 6-krotnie
ArtykułSztuczna inteligencja: kto zyskuje, a kto traci?
Aż 60 proc. miejsc pracy w krajach rozwiniętych jest wystawionych na wpływ SI
ArtykułWzrost produkcji nart i snowboardów w UE
Według danych Eurostat w 2022 r. kraje UE wyprodukowały 4,8 mln par nart i snowboardów
ArtykułPolskie sery ponownie wyróżnione w znanym rankingu
W 2023 r. nasza krajowa gołka uplasowała się na 2. pozycji
ArtykułZrównoważony rozwój w polskich firmach
74 proc. respondentów potwierdza, że ich organizacje podejmują działania w tych obszarach
-
Artykuł
Eksport żywności do Chin
Chiny to najludniejszy kraj świata i jednocześnie druga największa gospodarka na świecie. W 2021 r. …
ArtykułEksport do Japonii
Japonia to jedna z największych gospodarek świata, w 2020 r. nominalne PKB tego kraju wyniosło 5,058…
ArtykułTajlandia – rynek wart uwagi
Tajlandia jest drugą co do wielkości gospodarką w ramach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wsch…
ArtykułZjednoczone Emiraty Arabskie – szansa dla polskiej żywności
Polscy eksporterzy żywności w poszukiwaniu nowych rynków zbytu mogą zainteresować się stosunkowo nie…
ArtykułRynek kosmetyczny w Japonii
Japoński rynek kosmetyczny jest trzecim największym na świecie, tuż po USA i Chinach. W 2021 r. jego…
-
Wydarzenie
III Polsko-Niderlandzkie Forum Biznesowe
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wraz z Ministerstwem Rozwoju i Technologii oraz partnerami z Król…
WydarzenieMisja gospodarcza do Timiszoary
Polsko-Rumuńska Bilateralna Izba Handlowo-Przemysłowa zaprasza polskich przedsiębiorców do wzięcia u…
WydarzenieStoisko PAIH na targach LOOP Forum 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH na targach LOOP Forum. Wy…
WydarzenieNiezbędnik eksportera, czyli o preferencjach i ryzykach prawno-skarbowych
W ramach cyklu spotkań biznesowych „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie” polecamy tym razem zagadn…
WydarzeniePolskie Stoisko Narodowe na targach Japan IT Week Spring 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Japan IT Week Spring 2024. Wydarzen…
-
Instytucja
Klaster Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu
Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu (KGOIR), Krajowy Klaster Kluczowy – to nowoczesna, innowac…
InstytucjaStowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych
Głównym celem Stowarzyszenia jest reprezentacja interesów wspólnych dla polskiego przemysłu czekolad…
InstytucjaStowarzyszenie „Promocja Przedsiębiorczości”
Enterprise Europe Network w Opolu wspiera przedsiębiorców z województwa opolskiego w nawiązywaniu ko…
InstytucjaZwiązek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy to dobrowolna, samorządna i samofinansująca się orga…
InstytucjaKlaster Logistyczno Transportowy Północ-Południe
Klaster Logistyczno Transportowy Północ-Południe w Gdańsku jest nowoczesnym powiązaniem kooperacyjny…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.