Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (788)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1389)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Wydarzenie
KIHE 2025
Stoisko PAIH na targach KIHE 2025 to możliwości nawiązania nowych kontaktów handlowych dla przedsięb…
ArtykułUkłady handlowe Unii Europejskiej z państwami Azji i Pacyfiku
Umowy nie ograniczają się do obniżania ceł i barier pozacelnych w handlu towarami i usługami
WydarzeniePolsko-Mongolskie Forum Gospodarcze
Forum będzie okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i wzmocnienia współpracy handlowej po…
PodcastAustriacka precyzja i polska jakość – jak budować trwałe partnerstwa
W 10. odcinku o znaczeniu punktualności i profesjonalizmu oraz budowaniu zaufania we współpracy
WydarzenieSeminarium szkoleniowe na żywo Access2Markets
Access2Markets ma pomóc przedsiębiorstwom znaleźć niezbędne informacje w handlu międzynarodowym
-
Artykuł
Pierwsi w Europie, drudzy na świecie – polskie jachty rosną w siłę
Aż 95 proc. polskiej produkcji trafia do zagranicznych odbiorców
ArtykułPolskie porty morskie w 2024 roku
W minionym roku liczba przeładunków kontenerowych wzrosła o ponad 9 proc.
ArtykułNowe zasady zgłaszania przewozów międzynarodowych w SENT od 2025 r.
Polskie podmioty zwolnione z obowiązku zgłoszenia
ArtykułKompendium Handlu Zagranicznego Polski – styczeń 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-listopad 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 6,4 mld PLN
-
Artykuł
Chińskie technologie w pojazdach połączonych pod lupą regulatorów
Producenci będą musieli wyeliminować zależność od chińskich komponentów oprogramowania
PodcastJak skutecznie prowadzić biznes w Szwecji?
W 6. odcinku o realiach biznesu w Szwecji, wsparciu dla firm i szansach dla polskiego eksportu
ArtykułRCEP – największy blok handlowy świata
Porozumienie zrzesza państwa odpowiadające za 30 proc. globalnego PKB
ArtykułJak zmienia się branża TSL – finansowe wyzwania i trendy na 2025 rok
Sprawne zarządzanie budżetem i wykorzystanie zaawansowanych narzędzi priorytetowe dla branży TSL
-
Wydarzenie
Polskie stoisko na Japan IT Week Spring 2025 w Tokio
PARP organizuje stoisko narodowe podczas największych na świecie targów IT
WydarzeniePolsko-Saudyjskie webinaria biznesowe
Polsko-Saudyjskie webinaria biznesowe ułatwią zapoznanie się z możliwościami współpracy z saudyjskim…
WydarzenieO biznesie przy kawie w Nowej Soli
Podczas wydarzenia w Nowej Soli omówione zostaną możliwości inwestycyjne i eksportowe oraz realne in…
WydarzenieCzy Twoja firma jest gotowa na ESG
Jak spełnić wymogi raportowania oraz obrać właściwy kierunek w stronę zrównoważonego rozwoju
WydarzenieJak poprawnie wypełnić i złożyć wniosek o usługę doradczą
Webinarium TARR S.A. dla MŚP z kujawsko-pomorskiego zainteresowanych ekspansją zagraniczną i interna…
-
Instytucja
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA)
POLSA odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą
InstytucjaKrajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi działalność promocyjną i informacyjną, mającą na celu pr…
InstytucjaNarodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR)
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) to agencja rządowa wspierająca rozwój innowacyjnej gospodark…
InstytucjaPolska Organizacja Turystyczna (POT)
Polska Organizacja Turystyczna (POT) jest państwową osobą prawną utworzoną w celu wzmocnienia promoc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.