Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (733)
- Wiedza (309)
- Kalendarz (1222)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Śniadanie Biznesowe z PAIH w Przemyślu
Omówienie możliwości wsparcia dla przedsiębiorców z województwa podkarpackiego
ArtykułOtwarcie rynku indyjskiego na polskie borówki
22 sierpnia br. Ministerstwo Rolnictwa i Dobrobytu Rolników Indii opublikowało wymogi fitosanitarne
WydarzenieMisja biznesowa do Rumunii – konferencja eCommerce Talks 2024
Jednym z celów udziału w wydarzeniu będzie nawiązanie kontaktów z liderami branży m.in. z Rumunii i …
WydarzenieŚniadanie Biznesowe – „Od lokalnego przedsiębiorcy do globalnego gracza – s…
Szkolenie biznesowe w Toruniu dla przedsiębiorców z sektora MŚP
ArtykułJak założyć działalność spedycyjną? Formalności, koszty, uwarunkowania
W Polsce działalność spedycyjna jest regulowana ustawowo i wymaga uzyskania licencji
-
Artykuł
Polskie firmy w obliczu sankcji – strategie zarządzania ryzykiem
31 proc. firm było narażonych na ryzyko niezamierzonego naruszenia sankcji
ArtykułŚwiatowy handel w erze napięć
92 proc. ankietowanych spodziewa się zaostrzenia polityki eksportowej
ArtykułPozytywne nastroje wśród przedsiębiorców aktualne, ale w marcu spowolniły
MIK – marzec 2024r.
-
Artykuł
Made in Poland
Jak wskazują dane m.in. Głównego Urzędu Statystycznego, eksport branży budowlanej pozostaje domeną …
Artykuł14 powodów, żeby inwestować w Meksyku
Poniżej przedstawiamy 14 powodów, które czynią Meksyk ciekawym miejscem do inwestowania. Informacje…
ArtykułCzy Ameryka Łacińska to region skorumpowany?
Czy Ameryka Łacińska to region skorumpowany? Dowiedz się więcej z naszego artykułu!
ArtykułPełnoletniość Polski w Unii Europejskiej
Dziś mija 18 lat od dnia wstąpienia Polski do UE. Osiągnęliśmy „dorosłość” jako członek Wspólnoty. C…
ArtykułRozwiązywanie problemów na rynku UE
Ministerstwo Rozwoju i Technologii od wielu lat uważnie śledzi wszelkie informacje o barierach i utr…
-
Wydarzenie
Biznesowe perspektywy Południowego Podlasia
II Bialski Kongres Przedsiębiorczości. o Polsce Wschodniej jako regionie z potencjałem inwestycyjny…
WydarzenieMisja gospodarcza podczas Berlin Fashion Week
PAIH zaprasza polskie przedsiębiorstwa z sektora mody i branży kosmetycznej do udziału w misji gospo…
WydarzeniePolsko-Francuskie Forum Inwestycyjne 2024
Forum jest dedykowane inwestycjom polskich firm we Francji
WydarzenieEkspansja na rynki bałkańskie
Wraz ze wzrostem PKB takich krajów jak Rumunia i Bułgaria , rozwój branży e-commerce ma tam ogromny…
WydarzenieIII Kongres Ekspansywnych Eksporterów ( III KEE )
Kongres Ekspansywnych Eksporterów to wydarzenie łączące sektor usług i instytucji publicznych dla e…
-
Instytucja
Izba Gospodarcza Handlowców, Przetwórców Zbóż i Producentów Pasz
Jest organizacją reprezentującą sektor zbóż i pasz oraz dodatków paszowych. Działa między innymi na …
InstytucjaIzba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba)
Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymian…
InstytucjaZwiązek Polskie Mięso
Związek Polskie Mięso promuje w Polsce i za granicą polskie przedsiębiorstwa produkujące mięso oraz …
InstytucjaOgólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli
Zadaniem OIGPM jest pomoc w organizacji środków dla podmiotów stowarzyszonych na ekspansję gospodarc…
Oferta wsparciaEnterprise Europe Network – działalność informacyjno-szkoleniowa
Enterprise Europe Network to największa europejska sieć ośrodków i instytucji, które wspierają rozwó…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.