Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (779)
- Wiedza (335)
- Kalendarz (1329)
- Centrum Wsparcia (322)
-
Wydarzenie
Konferencja „Polska europejskim hubem morskiej energetyki wiatrowej”
Polska ma szanse stać się europejskim hubem dla morskiej energetyki
WydarzenieWebinarium PAIH „Twoja droga do eksportu”
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną m.in. założenia nowej edycji programu Polskie Mosty Techno…
WydarzenieWarsztaty dla firm z branży budowlanej
Warsztaty dla firm z branży budowlanej działających na terenie Polski, które eksportują swoje produk…
ArtykułPolska nr 2. na świecie w eksporcie zniczy
Polska zajmuje pierwsze miejsce w Europie i drugie na świecie pod względem wartości eksportu zniczy
-
Artykuł
Kompendium Handlu Zagranicznego Polski – kwiecień 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe w Rzeszowie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
ArtykułSpadek zawinięć do polskich portów w I kwartale br.
Mimo globalnych trudności polskie porty radzą sobie z adaptacją do nowych warunków
ArtykułPolskie rozwiązania AI z sektora cyberbezpieczeństwa
70 proc. polskich firm doświadczyło incydentów cybernetycznych
Oferta wsparciaInwestycje w dywersyfikację działalności sektora HoReCa
Nabór do konkursu trwa od 6 maja do 5 czerwca 2024 r.
-
Artykuł
Francja – dojrzały rynek europejski
Francja to dziś trzecia co do wielkości gospodarka w Europie i siódma co do wielkości gospodarka na …
ArtykułStrefy wolnocłowe w Ameryce Łacińskiej
Kraje Ameryki Łacińskiej, podobnie jak państwa europejskie, szeroko wykorzystują system stref wolnoc…
ArtykułSpecjalne Strefy Ekonomiczne w Senegalu szansą dla polskich przedsiębiorstw
Senegal jest bramą do przeszło 100-milionowego rynku ośmiu państw Zachodnioafrykańskiej Unii Gospoda…
ArtykułTargi – dźwignia eksportu i nośnik polskiej marki
Powołując się na Słownik pojęć branży targowej, wydany przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, jedyną…
ArtykułSztuka negocjacji: kultury prorelacyjne i protransakcyjne
Jak zaradzić sytuacjom, w których nie jesteśmy w stanie zrozumieć partnera po drugiej stronie stołu?…
-
Wydarzenie
Stoisko narodowe na targach METS 2024 w Amsterdamie
METSTRADE to największa na świecie wystawa handlowa sprzętu, materiałów i systemów morskich
WydarzeniePolskie stoisko narodowe na targach Automechanika 2024 w Johannesburgu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza do współtworzenia stoiska narodowego na targach A…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe w Siemianowicach Śląskich
Dla przedstawicieli branży medycznej oraz współpracującymi z nimi instytucjami
WydarzenieWebinarium „Gdzie znaleźć informacje o eksporcie”
Najważniejsze strony internetowe dla eksporterów
WydarzeniePLASMA 2024
Szansa na poznanie najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań, w tym procesów powlekania plazmowe…
-
Instytucja
Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba)
Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymian…
InstytucjaZwiązek Polskie Mięso
Związek Polskie Mięso promuje w Polsce i za granicą polskie przedsiębiorstwa produkujące mięso oraz …
InstytucjaOgólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli
Zadaniem OIGPM jest pomoc w organizacji środków dla podmiotów stowarzyszonych na ekspansję gospodarc…
Oferta wsparciaEnterprise Europe Network – działalność informacyjno-szkoleniowa
Enterprise Europe Network to największa europejska sieć ośrodków i instytucji, które wspierają rozwó…
Oferta wsparciaAkademia PARP
Baza bezpłatnych kursów e-learningowych z takich zagadnień jak prawo, finanse, marketing, zarządzani…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.