Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (780)
- Wiedza (336)
- Kalendarz (1330)
- Centrum Wsparcia (322)
-
Wydarzenie
VI Forum Gospodarcze w Krośnie
W programie Forum m.in. możliwości wsparcia lokalnych przedsiębiorców oraz prezentacja szanse ekspor…
WydarzenieJak zaistnieć na rynku brazylijskim
Podczas webinarium dowiesz się m.in. jakie są najbardziej perspektywiczne sektory do współpracy pols…
ArtykułRynek brytyjski dla lubuskich przedsiębiorców. Szanse i bariery
Uczestnicy poznali charakter rynku, tajniki zakładania działalności oraz wymogi celne i prawne
WydarzeniePolskie firmy na rynku francuskim
Sukces po francusku, czyli szanse, wyzwania i perspektywy rozwoju dla polskich firm we Francji
ArtykułPolska i Chiny – nowe perspektywy współpracy gospodarczej
Polskie produkty spożywcze i gaming jako wrota do chińskiego rynku
-
Artykuł
Odporność polskiego eksportu na globalne spowolnienie
Roczny wzrost wartości i wolumenu eksportu wyniósł po 1,4 proc.
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe PAIH w Lublinie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
ArtykułPotencjał inwestycyjny polskich miast – Olsztyn
Olsztyn charakteryzuje się ogromnym potencjałem ekonomicznym i edukacyjnym
-
Artykuł
Ubezpieczenia światowego handlu i inwestycji wzrosły o 11 proc.
2 biliony 630 miliardów dolarów wyniosła wartość ubezpieczonych w ubiegłym roku międzynarodowych inw…
ArtykułCzechy e-handlem stoją. To szansa dla polskich firm
Zaledwie 5 proc. polskich firm sprzedających towary online wysyła je za granicę. E-handel zyskuje je…
ArtykułCzy jesteśmy gotowi wyjść poza granice? Raport
Zapraszamy do zapoznania się raportu z 2021 roku na temat postaw nieeksportujących polskich przedsię…
ArtykułNa co jest popyt w Indiach?
Zanim zainwestujesz w ekspansję na rynku indyjskim, dowiedz się jakie produkty i technologie mają ta…
ArtykułStereotypy i mity: opieszałe inwestycje na rynkach Ameryki Łacińskiej
Moje doświadczenie wskazuje, że główną barierą jest bardzo słaba znajomość tamtego regionu i kierowa…
-
Wydarzenie
Brussels Furniture Fair 2024
Rekrutacja MŚP z województwa łódzkiego na targi meblowe Brussels Furniture Fair 2024
WydarzenieŁÓDŹ: Miasto – Przestrzeń dla biznesu
Partnerstwo i biznesem z Polski i Ukrainy dla odbudowy Ukrainy
WydarzenieWarsaw Industry Week 2024
Warsaw Industry Week to największe międzynarodowe targi przemysłowe w Polsce
WydarzenieIndywidualne misje gospodarcze dla przedsiębiorców z zachodniopomorskiego
promocja MŚP w kraju i za granicą w ramach projektu „Ster na eksport”
WydarzeniePodlaska misja gospodarcza do Serbii
Wyjazd zapewnia także uczestnictwo w Serbskim Kongresie Gospodarczym i targach „Wine Vision by Open…
-
Oferta wsparcia
Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Oferta wsparciaProeksportowy pakiet informacji
Pakiet informacji dostosowany do zgłoszonych przez firmę potrzeb w zakresie rozwoju eksportu na wska…
Oferta wsparciaPożyczki dla MŚP i dużych firm
Finansowanie dłużne przez ARP S.A. w formie pożyczki celem zwiększenia mocy produkcyjnych przedsiębi…
Oferta wsparciaSpotkania B2B z firmami poszukującymi polskich produktów i usług
Możliwość udziału w spotkaniach biznesowych z przedsiębiorcami, z UE i spoza UE, który poszukują par…
Oferta wsparciaPrzyjazdowe misje gospodarcze i inwestycyjne
Możliwość udziału w spotkaniach z delegacjami zagranicznymi, w których udział biorą zarówno przedsta…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.