Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (788)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1389)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Artykuł
Kierunki rozwoju e-commerce w Indonezji
Rynek indonezyjski odpowiada już za ponad połowę przychodów e-commerce w państwach wspólnoty ASEAN
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-grudzień 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,0 mld PLN
ArtykułKiedy warto odwołać się od kary nałożonej za granicą
Kiedy zapłacić mandat lub grzywnę i uniknąć dalszych problemów
WydarzeniePolsko-Saudyjskie webinaria biznesowe
Polsko-Saudyjskie webinaria biznesowe ułatwią zapoznanie się z możliwościami współpracy z saudyjskim…
WydarzenieO biznesie przy kawie w Nowej Soli
Podczas wydarzenia w Nowej Soli omówione zostaną możliwości inwestycyjne i eksportowe oraz realne in…
-
Artykuł
Nowe przepisy VAT dla platform e-commerce w Szwajcarii
Od stycznia 2025 roku obowiązek związany z VAT przeszedł na platformy e-commerce
ArtykułPolskie start-upy: Potencjał i wyzwania ekspansji zagranicznej
Aż 91 proc. polskich start-upów planuje rozwój na rynkach zagranicznych
ArtykułPolska przejęła prezydencję w Radzie Unii Europejskiej
Polska prezydencja odbywa się pod hasłem „Bezpieczeństwo, Europo!”
-
Artykuł
E-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
ArtykułRola portów morskich w latach 2024 i 2025-dynamika wzrostu i wyzwania
Porty morskie odgrywają coraz większą rolę w światowym handlu
PodcastESG – klucz do sukcesu na rynkach zagranicznych
W 4. odcinku o tym, dlaczego ESG staje się globalnym standardem w biznesie
ArtykułStrategie wejścia na rynek indyjski
Licząca ponad 430 mln klasa średnia jest kluczowym czynnikiem rozwoju sektora usług i konsumpcji
PodcastCross-border e-commerce: Wyzwania, pułapki i korzyści
W 3. odcinku o tym, jak polskie firmy mogą efektywnie wykorzystać potencjał cross-border e-commerce
-
Wydarzenie
Beauty Expo 2025
Na stoisku PAIH polscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać ze wsparcia ekspertów ZBH
WydarzenieBranża retail w Portugalii – specyfika oraz szanse dla polskich eksporterów
Webinarium PAIH przybliży temat możliwości i szans eksportowych dla polskich przedsiębiorców w kanal…
WydarzenieRynek sprzętu medycznego w Brazylii
Uczestnicy webinarium dowiedzą się m.in. w jaki sposób można wejść na rynek i eksportować sprzęt med…
WydarzenieWebinarium „Odbudowa Ukrainy – sektor budowlany”
„Odbudowa Ukrainy – sektor budowlany” to pierwsze z cyklu szkoleń na temat udziału sektora prywatneg…
WydarzenieSpotkanie dla przedsiębiorców w Kołobrzegu
W programie spotkania m.in. omówienie możliwości wsparcia dla lokalnych eksporterów oraz szczegóły p…
-
Instytucja
Łódzkie dla Biznesu
„Łódzkie dla Biznesu” to kompleksowy system wsparcia gospodarki w województwie łódzkim, w ramach kt…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Lubuskie przedsiębiorstwa rozpoczynające działalność eksportową oraz działające już na rynkach zagra…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Jest administracją samorządową szczebla wojewódzkiego – instytucją publiczną zapewniającą bezpłatn…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (K-PCOIE) zostało zainaugurowane w 2011 …
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.