Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (825)
- Wiedza (396)
- Kalendarz (1498)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
Feira Hospitalar 2025
PAIH zaprasza krajowe firmy do współtworzenia polskiego stoiska i udziału w targach Feira Hospitalar…
WydarzenieIntertraffic Americas 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do współtworzenia polskiego stoiska na targach Intertraffic Americas 202…
WydarzenieBIO International Convention 2025
PAIH zaprasza do współtworzenia stoiska promocyjnego na targach BIO International Convention 2025
PodcastDeep tech w Polsce: Innowacje wymagają czasu i wsparcia
W 5. odcinku o wyzwaniach deep tech, długoterminowych inwestycjach i ekspansji zagranicznej
ArtykułDynamiczny wzrost polskiego eksportu na Ukrainę w latach 2021–2024
Polska jest drugim po Chinach dostawcą towarów do Ukrainy
-
Artykuł
Bezpieczeństwo finansowe w eksporcie na Ukrainę
Do gamy produktów BGK włączono gwarancje zapłaty pod regwarancję banków ukraińskich
ArtykułPolski rynek hoteli (nie) zadowolony
Polski rynek hoteli staje przed wyzwaniami, które otwierają drzwi do innowacji i rozwoju
ArtykułPFR: Kompendium polskie meble – marzec 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułChile zachęca do inwestowania w sektor litu
Przyjmowanie zgłoszeń potrwa do 17 czerwca 2024 roku
-
Artykuł
Algieria – rynek wymagający, ale perspektywiczny
W dniach 8-16 grudnia w Warszawie odbędzie się misja ekonomiczna algierskiej organizacji pracodawców…
ArtykułCzy handel internetowy jest ekologiczny?
Handel internetowy w ostatnich latach przeszedł gigantyczną metamorfozę. Pandemia Covid-19 niejako w…
ArtykułInwestycje w Ameryce Łacińskiej
Region Ameryki Łacińskiej jest często pomijany nie tylko przez polskich eksporterów, ale także inwes…
ArtykułRynek kosmetyczny w Singapurze – pytania i odpowiedzi
Singapur jest kluczowym miejscem ekspansji dla większości światowych producentów kosmetyków. Mieszka…
ArtykułNaming na eksport
Jeśli rozpoczynasz działalność, wprowadzasz nowy produkt lub usługę na rynek, powinieneś liczyć się …
-
Wydarzenie
Digital Biznes – oszczędzaj czas i pieniądze w firmie
Celem organizatorów jest pomoc przedsiębiorcom w rozwijaniu swoich firm dzięki nowoczesnym technolog…
WydarzenieINTARG 2025
INTARG to targi mające wieloletnią tradycję i międzynarodowy prestiż, przyciągające przedstawicieli …
WydarzenieICT Week 2025 Poland
ICT WEEK 2025 będzie spotkaniem przedstawicieli szeroko rozumianego sektora ICT ze wszystkich krajów…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe z PAIH w Mielcu
W programie m.in. możliwości wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców oraz konsultacje z przedstawicie…
-
Instytucja
Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)
Jest pierwszym w Polsce stowarzyszeniem, zrzeszającym wyłącznie polskich producentów części i akceso…
InstytucjaKrajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG)
Promuje polską branżę drobiarską za granicą oraz wspieramy rozwój eksportu i wzmacnia rozpoznawalnoś…
InstytucjaIzba Gospodarcza Handlowców, Przetwórców Zbóż i Producentów Pasz
Jest organizacją reprezentującą sektor zbóż i pasz oraz dodatków paszowych. Działa między innymi na …
InstytucjaIzba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba)
Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymian…
InstytucjaZwiązek Polskie Mięso
Związek Polskie Mięso promuje w Polsce i za granicą polskie przedsiębiorstwa produkujące mięso oraz …
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.