Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (825)
- Wiedza (396)
- Kalendarz (1498)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Przegląd gospodarek europejskich – styczeń 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
WydarzeniePierwsze kroki w ESG i liczeniu śladu węglowego. Warsztaty PFR
PFR zaprasza na warsztaty dedykowane firmom, które chcą zrozumieć i dostosować się do nowych wymogów…
WydarzenieLubelskie stoisko na targach ANUGA 2025 w Kolonii
Zaproszenie na targi ANUGA 2025 skierowane jest do MŚP z branży spożywczej z województwa lubelskiego
WydarzenieWebinarium PAIH – branża kosmetyczna w Turcji – szanse i perspektywy
Rynek turecki jest wciąż otwarty na nowe możliwości eksportowe dla polskich producentów kosmetyków i…
ArtykułStrategie wejścia na rynek indyjski
Licząca ponad 430 mln klasa średnia jest kluczowym czynnikiem rozwoju sektora usług i konsumpcji
-
Artykuł
Religia od kuchni: produkty mięsne z uboju rytualnego
Od 2020 roku w sejmie trwają prace nad nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, która wpłynie zarówno…
ArtykułSenegal – perspektywiczny rynek dla sektora budowlanego
Sektor budownictwa i robót publicznych (w skrócie BTP) odgrywa ważną rolę w gospodarce Senegalu. Bra…
ArtykułKultura biznesu w Japonii
Poznanie i zrozumienie różnic kulturowych w biznesie może okazać się kluczowe dla nawiązania owocnej…
ArtykułPrzemysł 4.0 – podstawowe informacje
Czym jest przemysł 4.0? Jaki ma wpływ na funkcjonowanie MŚP? Jak się przygotować do wdrożenia jego z…
ArtykułReligia od kuchni: produkty koszerne
Judaizm należy do grupy najbardziej znaczących religii świata. Według danych The Jewish Agency for I…
-
Wydarzenie
Webinarium – Kontrola jakości w dostawach dla ONZ
Webinarium dedykowane jest firmom współpracującym już z ONZ, jak i tym, które planują zabiegać o kon…
WydarzenieWebinarium – eksport rolno–spożywczy do Arabii Saudyjskiej
W czasie webinarium m.in. o potencjale rynku saudyjskiego dla polskiego eksportu żywności, trendach,…
Wydarzeniee-Izba Think Tank Cyfrowe MŚP
Izba Think Tank Cyfrowe MŚP jest kompleksowym projektem skierowany do MŚP oferującym szerokie wsparc…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe z PAIH w Złotowie
W programie spotkania m.in. konsultacje z przedstawicielami Zagranicznego Biura Handlowego PAIH z Fr…
WydarzenieSpotkanie informacyjne „Fundusze Europejskie na lata 2021-2027 dla przedsię…
Wydarzenie skierowane jest do przedsiębiorców z woj. mazowieckiego oraz wszystkich zainteresowanych …
-
Oferta wsparcia
Misje gospodarcze
Województwo Lubelskie chcąc aktywnie wspierać lokalnych przedsiębiorców organizuje szereg misji gosp…
Oferta wsparciaBaza terenów inwestycyjnych
COIE prowadzi bazę terenów inwestycyjnych województwa lubelskiego w której znajdują się oferty typu…
Oferta wsparciaWielkopolska Trade Office (WTO)
Wielkopolska Trade Office – usługi informacyjne dla wielkopolskich eksporterów.
Oferta wsparciaŚwiętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Oferta wsparciaProeksportowy pakiet informacji
Pakiet informacji dostosowany do zgłoszonych przez firmę potrzeb w zakresie rozwoju eksportu na wska…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.