Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (788)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1389)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Wydarzenie
Szanse i wyzwania na rynku meksykańskim
Meksyk należy do czołówki najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Ameryce Łacińskiej
ArtykułGospodarka Kuby na rozdrożu – nowe szanse na eksport i inwestycje
Mimo trudnych warunków gospodarczych Kuba stara się przyciągnąć zagranicznych inwestorów
WydarzenieMiędzynarodowe Targi My TexStyle 2025
My TexStyle 2025 zgromadzi wystawców z 5. kontynentów, w tym z Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec…
ArtykułPolska na GITEX GLOBAL 2024 w Dubaju – podsumowanie
Tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 200 tys. uczestników z całego świata
WydarzenieMisja gospodarcza w czasie targów Hannover Messe 2025
Wyjazd dedykowany firmom z sektora zaawansowanych technologii, mechaniki, elektrotechniki, przemysłu…
-
Artykuł
Kierunek – Wietnam, szansa dla polskiego eksportera
Wietnam bramą dla polskich przedsiębiorców do rynku Azji Południowo-Wschodniej
ArtykułArabia Saudyjska stawia na turystykę
Królestwo ogłosiło inicjatywę na rzecz wspierania inwestycji w sektorze
ArtykułNowelizacja przepisów transportowych ukróci przewozy bez licencji
Nowe przepisy mają objąć wszystkie typy przewozów, od krajowych, przez międzynarodowe po kabotaż
ArtykułPKP Intercity z największym w historii przetargiem na wagony
Spółka zrealizuje zakup 300 nowych wagonów z opcją na dodatkowe 150
ArtykułDynamiczny rozwój sektora ubezpieczeń w Omanie
Spodziewany wzrost w sektorze ubezpieczeń w Omanie w bieżącym roku wynosi 10 proc.
-
Artykuł
Jak dotrzeć do klientów międzynarodowych?
Pierwszych klientów zagranicznych możemy zdobyć na różne sposoby. Na początku uruchommy nasze sieci …
ArtykułZadowolenie klienta – Poznaj swojego odbiorcę
Zdecydowana część polskiego eksportu kierowana jest na dojrzałe rynki Unii Europejskiej i Wielkiej B…
ArtykułRynki eksportowe – dowiedz się jak wybrać odpowiedni
Zdecydowana część polskiego eksportu kierowana jest na dojrzałe rynki Unii Europejskiej i Wielkiej B…
ArtykułAnaliza SWOT – jak przeprowadzić analizę strategiczną?
Poznaj SWOT – analizę mocnych stron, słabych stron, szans oraz zagrożeń. Pomoże Ci ona w uporządkowa…
ArtykułZadowolenie klienta – jak dotrzeć do konsumentów?
Nawiążmy współpracę z osobą, która posiada ekspercką wiedzę o kraju, do którego chcemy eksportować. …
-
Wydarzenie
Polska – Tunezja. Perspektywy współpracy w sektorze nowych technologii
Cyberbezpieczeństwo, smart city, automatyzacja, przemysł 4.0, zielone technologie
WydarzenieŚniadanie Biznesowe z PAIH w Przemyślu
Omówienie możliwości wsparcia dla przedsiębiorców z województwa podkarpackiego
WydarzenieMisja biznesowa do Rumunii – konferencja eCommerce Talks 2024
Jednym z celów udziału w wydarzeniu będzie nawiązanie kontaktów z liderami branży m.in. z Rumunii i …
WydarzenieŚniadanie Biznesowe – „Od lokalnego przedsiębiorcy do globalnego gracza – s…
Szkolenie biznesowe w Toruniu dla przedsiębiorców z sektora MŚP
WydarzenieWideokonferencja z organizatorami South Summit Brazil 2025
Wideorozmowa odbędzie się w dniu 10 września 2024r. o godz. 15:00
-
Oferta wsparcia
Programy rekomendacji – turystyka biznesowa
Polska Organizacja Turystyczna prowadzi Programy Rekomendacji firm wyspecjalizowanych w kompleksowej…
Oferta wsparciaProjekt EDEN – Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne
Jest to projekt promujący zrównoważone modele rozwoju turystycznego w całej Unii Europejskiej. Rozwó…
Oferta wsparciaWarsztaty branżowe
Polska Organizacja Tustyczna organizuje spotkania podczas których kontrahenci z Polski oraz rynku do…
Oferta wsparciaWizyty studyjne touroperatorów i dziennikarzy
Jeśli zależy Ci na bezpośrednim promowaniu konkretnej usługi związanej z obsługą ruchu turystycznego…
Oferta wsparciaPoland Online Site Inspection (POSI)
Katalog online miejsc do organizacji spotkań i wydarzeń w Polsce przygotowany w języku angielskim. Z…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.