Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (754)
- Kalendarz (1274)
-
Artykuł
GUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-czerwiec 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 20 mld PLN
ArtykułMyto w górę nie tylko w Niemczech – fala podwyżek opłat drogowych
Wszystkie kraje UE zostały zobowiązane do ujęcia kosztów emisji CO2 w swoich opłatach drogowych
WydarzenieFAKUMA FRIEDRICHSHAFEN 2024
Fakuma w Friedrichshafen to międzynarodowe targi przetwórstwa tworzyw sztucznych
ArtykułPolska branża kosmetyczna w 2024 roku
Polska branża kosmetyczna odpowiada za 5,5 proc. wartości dodanej brutto w UE
WydarzenieAPAVIT 2024
Targi będą wyjątkową okazją do nawiązania cennych kontaktów w branży turystycznej
-
Artykuł
Polska żywność ceniona w Europie i na całym świecie
Wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych w 2022 r. wyniosła 47,6 mld euro
ArtykułKorzystniejsze warunki pomocy publicznej dla nowych inwestycji
Polska Strefa Inwestycji pozostanie jednym z najważniejszych instrumentów wsparcia inwestycji
ArtykułPolska stawia na OZE
Szacunki wskazują, że w 2030 r. OZE może stanowić połowę polskiej energetyki
ArtykułPolskie pierniki
Polska zajmuje 3. miejsce na liście światowych eksporterów pierników z dodatkiem imbiru
ArtykułPolska odpowiada za 10 procent sprzedaży choinek w Europie
Co roku w Polsce sprzedawanych jest ok. 5-6 mln żywych choinek
-
Wydarzenie
Jak skutecznie rozwijać usługi IT na rynku niemieckim? – praktyczne wskazów…
Rynek niemiecki od dawna jest mocno eksplorowany przez polskie firmy z różnych sektorów. Przedsiębio…
WydarzenieOdbudowa Ukrainy – Konsultacje Branżowe PAIH: sektor medyczny i farmaceutyc…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wdraża szereg działań przygotowujących polski biznes do wznowieni…
WydarzenieEksport a ESG z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
23 kwietnia 2024 r. w ramach cyklu spotkań biznesowych Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju pt. „Porozma…
WydarzenieNational Restaurant Association (NRA) Show 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z branży spożywczej na targi National Rest…
WydarzenieExploring the Swedish Digital Healthcare Ecosystem: Insights and Pathways
Sweden consistently ranks among the top few in global healthcare systems’ efficiency and quality ran…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.