Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (765)
- Kalendarz (1288)
-
Artykuł
Nowe wymagania przy certyfikacji HGV
Od 28 października 2024 roku obowiązywać będą zaostrzone zasady
WydarzeniePrzedsiębiorcy z woj. śląskiego na MSV 2024
Regionalne stoisko na targach w Brnie dla przedsiębiorców z województwa śląskiego
WydarzenieKanadyjsko-Polska misja handlowo-inwestycyjna „Sustainable Cities Mis…
Misja dedykowana jest JST działającym w tematyce smart city oraz branżowym firmom.
ArtykułEksport do Niemiec niższy w pierwszej połowie 2024 r.
Spadła wartość polskiego eksportu do kluczowych partnerów handlowych, wyjątkiem Ukraina i W.Brytania
WydarzenieCOSMETICA Berlin 2024
Wszystkie kategorie beauty na prawie 12 tysiącach metrów kwadratowych
-
Artykuł
Polskie pierniki
Polska zajmuje 3. miejsce na liście światowych eksporterów pierników z dodatkiem imbiru
ArtykułPolska odpowiada za 10 procent sprzedaży choinek w Europie
Co roku w Polsce sprzedawanych jest ok. 5-6 mln żywych choinek
ArtykułRynek karpia w Polsce
Polska od lat znajduje się w czołówce największych producentów karpia w UE
ArtykułEksporterze, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej
Pula wsparcia wynosi 4,5 mln PLN
ArtykułNaturalne, innowacyjne i w dobrej cenie – polskie kosmetyki
Polska jest 6. krajem Europy pod względem wartości rynku kosmetyków
-
Wydarzenie
Jak skutecznie rozwijać usługi IT na rynku niemieckim? – praktyczne wskazów…
Rynek niemiecki od dawna jest mocno eksplorowany przez polskie firmy z różnych sektorów. Przedsiębio…
WydarzenieOdbudowa Ukrainy – Konsultacje Branżowe PAIH: sektor medyczny i farmaceutyc…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wdraża szereg działań przygotowujących polski biznes do wznowieni…
WydarzenieEksport a ESG z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
23 kwietnia 2024 r. w ramach cyklu spotkań biznesowych Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju pt. „Porozma…
WydarzenieNational Restaurant Association (NRA) Show 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z branży spożywczej na targi National Rest…
WydarzenieExploring the Swedish Digital Healthcare Ecosystem: Insights and Pathways
Sweden consistently ranks among the top few in global healthcare systems’ efficiency and quality ran…