Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (830)
- Wiedza (401)
- Kalendarz (1509)
-
Artykuł
Przegląd makroekonomiczny 2025
Przegląd Makroekonomiczny jest tworzony, kompilowany i wysyłany przez PAIH w wersji polsko- i angloj…
ArtykułKondycja polskiej gospodarki w 2025 roku – prognozy PIE
W 2024 r. tempo wzrostu PKB wyniesie 3,6 proc., co stawia Polskę na 3. miejscu w UE
WydarzenieNabór śląskich przedsiębiorstw na Targi MIPIM 2025
MIPIM to najważniejsze wydarzenie branżowe o globalnym zasięgu, dedykowane szeroko pojętemu rynkowi …
ArtykułPrzegląd gospodarek europejskich – grudzień 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
-
Artykuł
Wzrost produkcji nart i snowboardów w UE
Według danych Eurostat w 2022 r. kraje UE wyprodukowały 4,8 mln par nart i snowboardów
ArtykułPolskie sery ponownie wyróżnione w znanym rankingu
W 2023 r. nasza krajowa gołka uplasowała się na 2. pozycji
ArtykułZrównoważony rozwój w polskich firmach
74 proc. respondentów potwierdza, że ich organizacje podejmują działania w tych obszarach
ArtykułZmienny krajobraz eksportu – współpraca z Ukrainą
Eksporterzy odczuwają skutki wojny w mniejszym stopniu niż w 2022 r.
-
Artykuł
Przygotuj się na pierwszy krok
Wiele osób chętnie doradzi Ci, od czego zacząć i co zrobić na początku. W tym materiale znajdziesz o…
ArtykułKanały sprzedaży – jak wybrać odpowiedni?
Pojęcie „kanał sprzedaży”, choć nie brzmi najlepiej, jest używane bardzo często. Oznacza po prostu s…
PoradnikPoradnik e-Izby: Cross border e-commerce 2020
Poradnik e-Izby: Cross-border e-commerce 2020 został przygotowany przez członków Grup Merytorycznych…
ArtykułSukcesy w cyfrowym eksporcie – studium przypadków
W ramach działań grupy merytorycznej cross border e-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej stworzon…
WideoCross border – dźwignia sprzedaży e-commerce
Jakie możliwości daje internacjonalizacja w aspekcie biznesu e-commerce? Obejrzyj webinar, aby pozna…
-
Wydarzenie
Forum Energetyczne Green HUB PL
Udział w wydarzeniu umożliwi m.in. poznanie wielu innowacyjnych rozwiązań, które kształtują przyszło…
WydarzenieKonferencja – Azja i Pacyfik oraz Europa Środkowo-Wschodnia
Wydarzenie będzie okazją do omówienia współpracy między Azją a Europą w kontekście globalnej sytuacj…
WydarzenieMatch4Industry
Uczestnicy będą mieli możliwość poznania m.in. innowacyjnych pomysłów oraz potencjału przemysłowego …
WydarzenieMisja gospodarcza do USA – CES 2025
Nabór na misję skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z woj. śląskiego
WydarzenieRe_Enter Japan
Re_Enter Japan to wydarzenie, na którym dowiesz się m.in. o możliwościach i szansach eksportowych na…