Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (825)
- Wiedza (394)
- Kalendarz (1497)
-
Artykuł
Polska apeluje o zmiany w umowie UE-Mercosur
Porozumienie zakłada zniesienie większości ceł i barier taryfowych, co ma ułatwić wymianę handlową
ArtykułKatalog „MADE IN KUJAWSKO-POMORSKIE” – edycja 2025-2026
Wsparcie regionalnych przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych
ArtykułE-commerce w Polsce – nowe regulacje prawne
Proces dostosowania do nowych przepisów jest kosztowny i czasochłonny
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe PAIH w Szczecinie już otwarte
W otwarciu RBH PAIH uczestniczyli przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu
WydarzenieŁódzkie na targach branży kosmetycznej COSMOPROF WORLDWIDE BOLOGNA 2025
COSMOPROF WORLDWIDE BOLOGNA to najbardziej wpływowe globalne wydarzenie poświęcone wszystkim aspekto…
-
Artykuł
Polska żywność na talerzu świata
Przychody z eksportu produktów rolno-spożywczych wzrosły o 8,9 proc.
ArtykułKompendium Handlu Zagranicznego Polski – styczeń 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR.
Artykuł2024 w prognozach gospodarczych
Czy będzie pierwszym od kilku lat bez negatywnych szoków w światowej ekonomii? Co czeka Polskę?
ArtykułFirmy z kapitałem zagranicznym a polski eksport
W 2022 r. 82,1 proc. firm z kapitałem zagranicznym generowało przychody ze sprzedaży na eksport
ArtykułPoprawiają się nastroje polskich przedsiębiorców
Nowy odczyt MIK jest wyższy od zeszłorocznego o 6,3 pkt.
-
Wydarzenie
„Start do eksportu dla sektora MŚP”z woj. warmińsko-mazurskiego
Spotkanie informacyjno-warsztatowe o charakterze pro-eksport dla przedsiębiorców z woj. warmińsko-ma…
WydarzenieStoisko Województwa Śląskiego na targach ADIPEC 2024 w Abu Dhabi
Stoisko oranizowane dla MŚP z regionu województwa, z branży naftowej, gazowej oraz energetycznej
WydarzenieCIRCULAR ECONOMY HOTSPOT 2024 Walia
Dedykowane firmom z woj. śląskiego i sektora gospodarki obiegu zamkniętego
WydarzenieZielone technologie w Chile: perspektywy i możliwości dla polskich firm
Szanse inwestycyjne dla polskich firm z sektora zielonych technologii
WydarzenieMiędzynarodowe Targi Techniczne 2024 w Bułgarii
Jedno z najważniejszych wydarzeń branży wystawienniczej w Europie Południowo-Wschodniej
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.