Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (828)
- Kalendarz (1506)
-
Artykuł
Gotowi na sztuczną inteligencję – raport
83 proc. konsumentów spodziewa się przyspieszenia procedur administracyjnych dzięki AI
WydarzeniePodsumowanie cyklu "Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo …
Podczas seminarium podsumowującego cykl webinarów zostanie przedstawionych wiele ciekawych i przydat…
WydarzenieKonferencja E-commerce B2B
Konferencja adresowana jest głównie do dyrektorów i specjalistów e-commerce, menedżerów sprzedaży i …
WydarzenieXIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
W programie Kongresu m.in. prezentacja danych i prognoz rynkowych oraz przemysł i rynek motoryzacyjn…
ArtykułŚwiadomość zdrowotna i ekologiczna konsumentów w Singapurze
Singapur od lat stawia na edukację ekologiczną i promowanie zrównoważonych praktyk
-
Artykuł
Polski handel zagraniczny towarami rolno-spożywczymi w okresie styczeń-maj …
Według wstępnych danych przekazanych przez Ministerstwo Finansów wartość eksportu artykułów rolno-sp…
ArtykułPierwsze z Regionalnych Biur Handlowych PAIH otwarte w Katowicach
Polska Agencja Inwestycji i Handlu otworzyła pierwsze z krajowych biur przeznaczonych dla polskich p…
Artykuł"Mój biznes za granicą" – wsparcie dla MŚP
Firma Openfield na zlecenie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet…
ArtykułKompendium polskie meble – lipiec 2023 r.
Według opublikowanego przez Polski Fundusz Rozwoju raportu „Kompendium polskie meble – lipiec 2023”,…
Artykuł6 zmian w ramach reformy unii celnej
17 maja 2023 r. Komisja Europejska przedstawiła projekt najbardziej kompleksowej reformy unii celnej…
-
Wydarzenie
Pierwsze Polsko-Litewskie Forum Biznesowe na Kujawach i Pomorzu
Cel forum to ułatwianie możliwości tworzenia sieci kontaktów między przedsiębiorcami, ekspertami i p…
WydarzenieKierunek Wschód – ekspansja zagraniczna w obliczu niestabilności geop…
Lublin zachęca eksporterów do zagranicznej ekspansji
WydarzenieUzyskaj graniczne dokumenty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych
Nowa e-usługa dla eksporterów i importerów art. rolno-spożywczych
WydarzenieZamówienia organizacji międzynarodowych
Zostań dostawcą ONZ, UE, NATO i Armii Amerykańskiej
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.