Sektor spożywczy i Horeca w Austrii
02.05.2023
Online
Austria to kraj, w którym konsumentów cechuje wysoki poziom świadomości, zasobność portfela oraz wysokie wymagania jakościowe. Zachowania te dotyczą również sektora spożywczego i HoReCa.
Zgodnie z danymi GUS w branży spożywczej w ostatnich sześciu latach (2017-2022) obserwuje się stały wzrost polskiego eksportu do Austrii. W powyższym okresie polski eksport do Austrii w branży spożywczej zwiększył się o ok. 76%, osiągając wartość 731,6 mln euro w roku 2022. Stanowi to wzrost o blisko 21% r/r.
W Austrii największym zainteresowaniem cieszą się produkty bio, których sprzedaż notuje stały wzrost. Obserwuje się również wysoki udział marek własnych sieci handlowych w całym segmencie rynku detalicznego, co również zwiększa możliwości eksportowe dla polskich przedsiębiorców.
Dynamiczny rozwój wymiany handlowej pomiędzy Polską i Austrią świadczy o dobrych relacjach gospodarczych. Istotnym aspektem, który ma na to wpływ jest także geograficzna bliskość obu krajów. Dogodne połączenia logistyczne i związane z tym relatywnie niskie koszty umożliwiają łatwy i szybki transport produktów, a także zwiększają konkurencyjność polskich produktów na docelowym rynku.
Zapraszamy do udziału w webinarium, podczas którego poznasz:
- charakterystykę i perspektywy branży spożywczej i HoReCa w Austrii,
- kanały dystrybucji i sprzedaży produktów,
- sposoby na skuteczne nawiązywanie kontaktów z austriackimi partnerami handlowymi.
Szkolenie poprowadzą:
- Barbara Kamińska-Szuba, Kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Austrii,
- Arkadiusz Nieroda, Ekspert, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Austrii.
Webinarium będzie prowadzone w języku polskim.
Udział jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Więcej informacji o nadchodzących webinariach organizowanych przez PAIH znajdziesz na stronie Agencji
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
- Wszystko
-
Artykuł
Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To…
ArtykułW Wietnamie czekają na polskie produkty
W 2021 roku handel między Polską a Wietnamem przekroczył 4,6 miliarda dolarów (USD). To o jedną czwa…
ArtykułJaponia – czwarty importer żywności na świecie
Japonia jest czwartym największym importerem żywności na świecie. Japońscy konsumenci są gotowi zaak…
RaportRynek e-commerce w Niemczech
Niemcy są 5. co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie, który w 2020 ma osiągnąć wartość 103.9 m…
RaportRynek e-commerce na Ukrainie
Rynek ukraiński posiada spory potencjał. Obserwujemy właśnie jego ogromny wzrost – jeden z najdynami…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.