Cyfrowy eksport
Czym jest cyfrowy eksport?
Internet nie zna granic, dlaczego więc nasz biznes internetowy miałby ograniczać się do zaledwie jednego kraju? Warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej i zaoferować swoje produkty na nowym rynku – to szansa na zysk i międzynarodową rozpoznawalność. Cyfrowy eksport (e-eksport, cross-border e-commerce) to sprzedaż towarów i usług dokonywana przez Internet, niezależnie od sposobu, poza granice kraju.
Chociaż rozwój handlu elektronicznego obserwowany był już wcześniej, trend ten nasilił się w czasie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online były jedną z ważniejszych dróg nabywania nowych towarów.
Według danych Eurostatu w 2020 roku 73% użytkowników Internetu zrobiło zakupy online.
Dlaczego warto spróbować cyfrowego eksportu?
Rozwój cyfrowy, także cyfryzacja eksportu, wpływa pozytywnie na optymalizację wielu procesów w biznesie. Dzięki niemu wiele firm od nowa może zbudować swój model biznesowy. Wybór kanałów e-commerce do prowadzenia działalności eksportowej może być więc doskonałym rozwiązaniem, jeżeli otwieranie stacjonarnych placówek sprzedaży w innych krajach nie wchodzi w grę.
Eksport cyfrowy jest szczególnie polecany dla firm, które mają już lokalne doświadczenie w sprzedaży internetowej – sprzedają przez Internet w Polsce (poprzez własną stronę, na Allegro itp.). Doświadczenie na krajowym podwórku znacznie ułatwia start w cyfrowym eksporcie i zmniejsza ryzyko niepowodzenia.
W Twoje ręce oddajemy bazę wiedzy o tym, jak rozpocząć i skutecznie wdrożyć strategię eksportu cyfrowego. Zapraszamy także do wysłuchania podcastu o tym, jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie.
Jeśli myślimy o cyfrowym eksporcie, warto skontaktować się z przedstawicielami Izby Gospodarki Elektronicznej, która wspiera rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Treści powiązane
- Wszystko
- Wiedza (45)
-
Artykuł
Sektor e-commerce we Francji
Francja jest trzecim największym rynkiem e-commerce w Europie. Digitalizacja handlu i produkcji stan…
ArtykułNowy portal dla sektora obronnego
Na początku marca br. Ministerstwo Rozwoju i Technologii uruchomiło portal przeznaczony dla przedsta…
ArtykułSektor e-commerce w Meksyku
Meksyk to ogromny kraj, liczący ponad 130 milionów mieszkańców. Należy do jednego z pięciu rynków od…
PoradnikE-commerce za granicą, czyli szanse polskiego cross-border
Jesienią zeszłego roku przeprowadzono badania dot. cross-border e-commerce. Jakie są najczęściej spo…
WydarzenieAkademia e-marketingu dla MŚP
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach zaprasza śląskie firmy do wzięcia udziału w bezpłatnym cykl…
-
Artykuł
Sektor e-commerce w Czechach
Czechy to europejski lider branży e-commerce. Obroty tego sektora z roku na rok rosną, a branża wcią…
ArtykułSektor e-commerce w Niemczech
Zaistnienie na rynku niemieckim stwarza dla polskich przedsiębiorców szerokie możliwości. Pierwszym …
ArtykułRynek e-commerce w Chile
Chilijski sektor e-commerce to perspektywiczna branża z ogromnym potencjałem. Chile już teraz zajmuj…
ArtykułCzy handel internetowy jest ekologiczny?
Handel internetowy w ostatnich latach przeszedł gigantyczną metamorfozę. Pandemia Covid-19 niejako w…
ArtykułBezpieczni w sieci – sektor cyberbezpieczeństwa
Czym jest cyberbezpieczeństwo? Dlaczego jest takie ważne? Jak duży jest to rynek? Kto zajmuje się n…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.