Cyfrowy eksport
Czym jest cyfrowy eksport?
Internet nie zna granic, dlaczego więc nasz biznes internetowy miałby ograniczać się do zaledwie jednego kraju? Warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej i zaoferować swoje produkty na nowym rynku – to szansa na zysk i międzynarodową rozpoznawalność. Cyfrowy eksport (e-eksport, cross-border e-commerce) to sprzedaż towarów i usług dokonywana przez Internet, niezależnie od sposobu, poza granice kraju.
Chociaż rozwój handlu elektronicznego obserwowany był już wcześniej, trend ten nasilił się w czasie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online były jedną z ważniejszych dróg nabywania nowych towarów.
Według danych Eurostatu w 2020 roku 73% użytkowników Internetu zrobiło zakupy online.
Dlaczego warto spróbować cyfrowego eksportu?
Rozwój cyfrowy, także cyfryzacja eksportu, wpływa pozytywnie na optymalizację wielu procesów w biznesie. Dzięki niemu wiele firm od nowa może zbudować swój model biznesowy. Wybór kanałów e-commerce do prowadzenia działalności eksportowej może być więc doskonałym rozwiązaniem, jeżeli otwieranie stacjonarnych placówek sprzedaży w innych krajach nie wchodzi w grę.
Eksport cyfrowy jest szczególnie polecany dla firm, które mają już lokalne doświadczenie w sprzedaży internetowej – sprzedają przez Internet w Polsce (poprzez własną stronę, na Allegro itp.). Doświadczenie na krajowym podwórku znacznie ułatwia start w cyfrowym eksporcie i zmniejsza ryzyko niepowodzenia.
W Twoje ręce oddajemy bazę wiedzy o tym, jak rozpocząć i skutecznie wdrożyć strategię eksportu cyfrowego. Zapraszamy także do wysłuchania podcastu o tym, jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie.
Jeśli myślimy o cyfrowym eksporcie, warto skontaktować się z przedstawicielami Izby Gospodarki Elektronicznej, która wspiera rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Treści powiązane
- Wszystko
- Wiedza (45)
-
Artykuł
Sektor e-commerce w Czechach
Czechy to europejski lider branży e-commerce. Obroty tego sektora z roku na rok rosną, a branża wcią…
ArtykułSektor e-commerce w Niemczech
Zaistnienie na rynku niemieckim stwarza dla polskich przedsiębiorców szerokie możliwości. Pierwszym …
ArtykułRynek e-commerce w Chile
Chilijski sektor e-commerce to perspektywiczna branża z ogromnym potencjałem. Chile już teraz zajmuj…
ArtykułNowelizacja prawa dla branży e-commerce – Dyrektywa Omnibus
Noworoczne wyprzedaże, promocje oraz akcje opróżniania magazynów będą musiały być prowadzone w inny …
ArtykułCzy handel internetowy jest ekologiczny?
Handel internetowy w ostatnich latach przeszedł gigantyczną metamorfozę. Pandemia Covid-19 niejako w…
-
Artykuł
Proces i kanały sprzedaży – jak będziemy sprzedawać?
W tej sekcji pomożemy Tobie w przygotowaniu konkretnych założeń operacyjnych Twojej strategii ekspor…
ArtykułRodzaje płatności w cyfrowym eksporcie
Przedsiębiorcy doświadczeni w e-commerce wskazują, że problemy z płatnością lub brak możliwości zapł…
ArtykułPlatformy sprzedażowe dopasowane do Twoich potrzeb
Platformy CRM (customer relations management) służą do kompleksowej obsługi handlu internetowego, w …
RaportNajnowszy EUROPEAN E-COMMERCE REPORT 2021
E-commerce Europe i EuroCommerce oraz zrzeszone organizacje, w tym Izba Gospodarki Elektronicznej, w…
PoradnikHandel transgraniczny / cross-border e-commerce
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu otwiera możliwości dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku. J…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.