Cyfrowy eksport
Czym jest cyfrowy eksport?
Internet nie zna granic, dlaczego więc nasz biznes internetowy miałby ograniczać się do zaledwie jednego kraju? Warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej i zaoferować swoje produkty na nowym rynku – to szansa na zysk i międzynarodową rozpoznawalność. Cyfrowy eksport (e-eksport, cross-border e-commerce) to sprzedaż towarów i usług dokonywana przez Internet, niezależnie od sposobu, poza granice kraju.
Chociaż rozwój handlu elektronicznego obserwowany był już wcześniej, trend ten nasilił się w czasie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online były jedną z ważniejszych dróg nabywania nowych towarów.
Według danych Eurostatu w 2020 roku 73% użytkowników Internetu zrobiło zakupy online.
Dlaczego warto spróbować cyfrowego eksportu?
Rozwój cyfrowy, także cyfryzacja eksportu, wpływa pozytywnie na optymalizację wielu procesów w biznesie. Dzięki niemu wiele firm od nowa może zbudować swój model biznesowy. Wybór kanałów e-commerce do prowadzenia działalności eksportowej może być więc doskonałym rozwiązaniem, jeżeli otwieranie stacjonarnych placówek sprzedaży w innych krajach nie wchodzi w grę.
Eksport cyfrowy jest szczególnie polecany dla firm, które mają już lokalne doświadczenie w sprzedaży internetowej – sprzedają przez Internet w Polsce (poprzez własną stronę, na Allegro itp.). Doświadczenie na krajowym podwórku znacznie ułatwia start w cyfrowym eksporcie i zmniejsza ryzyko niepowodzenia.
W Twoje ręce oddajemy bazę wiedzy o tym, jak rozpocząć i skutecznie wdrożyć strategię eksportu cyfrowego. Zapraszamy także do wysłuchania podcastu o tym, jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie.
Jeśli myślimy o cyfrowym eksporcie, warto skontaktować się z przedstawicielami Izby Gospodarki Elektronicznej, która wspiera rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Treści powiązane
- Wszystko
- Wiedza (45)
-
Artykuł
Bezpieczni w sieci – sektor cyberbezpieczeństwa
Czym jest cyberbezpieczeństwo? Dlaczego jest takie ważne? Jak duży jest to rynek? Kto zajmuje się n…
WydarzenieCross-border e-commerce: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia l…
W dniu 11 sierpnia 2022 roku o godz. 11.00 odbędzie się zorganizowane przez Izbę Gospodarki Elektron…
ArtykułCzechy e-handlem stoją. To szansa dla polskich firm
Zaledwie 5 proc. polskich firm sprzedających towary online wysyła je za granicę. E-handel zyskuje je…
SzkolenieEksport własności intelektualnej – od czego zacząć?
Własność intelektualna i jej ochrona są ważnymi zagadnieniami. Każdy z nas codzienne ma kontakt z pr…
ArtykułProces i kanały sprzedaży – jak będziemy sprzedawać?
W tej sekcji pomożemy Tobie w przygotowaniu konkretnych założeń operacyjnych Twojej strategii ekspor…
-
Artykuł
Obsługa klienta w e-commerce – najważniejsze informacje
Obsługa klienta ma wiele wymiarów. Ten podstawowy i widoczny to nasze interakcje z nim przed, w trak…
ArtykułLogistyka e-commerce – dostawy, magazynowanie, wysyłka
Kwestie dobrej organizacji operacyjnej dla sprzedaży internetowej są niezwykle ważne i jednocześnie …
ArtykułPrzygotuj się na pierwszy krok
Wiele osób chętnie doradzi Ci, od czego zacząć i co zrobić na początku. W tym materiale znajdziesz o…
ArtykułKanały sprzedaży – jak wybrać odpowiedni?
Pojęcie „kanał sprzedaży”, choć nie brzmi najlepiej, jest używane bardzo często. Oznacza po prostu s…
PoradnikPoradnik e-Izby: Cross border e-commerce 2020
Poradnik e-Izby: Cross-border e-commerce 2020 został przygotowany przez członków Grup Merytorycznych…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.