Cyfrowy eksport
Czym jest cyfrowy eksport?
Internet nie zna granic, dlaczego więc nasz biznes internetowy miałby ograniczać się do zaledwie jednego kraju? Warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej i zaoferować swoje produkty na nowym rynku – to szansa na zysk i międzynarodową rozpoznawalność. Cyfrowy eksport (e-eksport, cross-border e-commerce) to sprzedaż towarów i usług dokonywana przez Internet, niezależnie od sposobu, poza granice kraju.
Chociaż rozwój handlu elektronicznego obserwowany był już wcześniej, trend ten nasilił się w czasie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online były jedną z ważniejszych dróg nabywania nowych towarów.
Według danych Eurostatu w 2020 roku 73% użytkowników Internetu zrobiło zakupy online.
Dlaczego warto spróbować cyfrowego eksportu?
Rozwój cyfrowy, także cyfryzacja eksportu, wpływa pozytywnie na optymalizację wielu procesów w biznesie. Dzięki niemu wiele firm od nowa może zbudować swój model biznesowy. Wybór kanałów e-commerce do prowadzenia działalności eksportowej może być więc doskonałym rozwiązaniem, jeżeli otwieranie stacjonarnych placówek sprzedaży w innych krajach nie wchodzi w grę.
Eksport cyfrowy jest szczególnie polecany dla firm, które mają już lokalne doświadczenie w sprzedaży internetowej – sprzedają przez Internet w Polsce (poprzez własną stronę, na Allegro itp.). Doświadczenie na krajowym podwórku znacznie ułatwia start w cyfrowym eksporcie i zmniejsza ryzyko niepowodzenia.
W Twoje ręce oddajemy bazę wiedzy o tym, jak rozpocząć i skutecznie wdrożyć strategię eksportu cyfrowego. Zapraszamy także do wysłuchania podcastu o tym, jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie.
Jeśli myślimy o cyfrowym eksporcie, warto skontaktować się z przedstawicielami Izby Gospodarki Elektronicznej, która wspiera rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Treści powiązane
- Wszystko
- Wiedza (45)
-
Raport
Najnowszy EUROPEAN E-COMMERCE REPORT 2021
E-commerce Europe i EuroCommerce oraz zrzeszone organizacje, w tym Izba Gospodarki Elektronicznej, w…
PoradnikHandel transgraniczny / cross-border e-commerce
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu otwiera możliwości dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku. J…
PodcastPodcast: Jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie?
Podcast: Jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie?
WideoJak zacząć ekspansję? – pierwsze kroki
Webinar pn. „Jakie są pierwsze kroki w kierunku ekspansji?”
ArtykułObsługa klienta w e-commerce – najważniejsze informacje
Obsługa klienta ma wiele wymiarów. Ten podstawowy i widoczny to nasze interakcje z nim przed, w trak…
-
Wideo
Cross border e-commerce- jak zacząć sprzedawać za granicą
W webinarze znajdziesz: dostępne narzędzia w cross border e-commerce, informacje na temat rynków ośc…
ArtykułSprzedaż za granicą – jak przygotować swój sklep?
Kiedy Twój e-commerce z powodzeniem rozwija się w kraju myślisz o tym, jak wykorzystać jego potencja…
ArtykułWybór rynku – jak rozwijać e-commerce za granicą?
W porównaniu z rynkami europejskimi Polska ma wciąż duży potencjał e-eksportowy. Według ostatnich da…
ArtykułPoznaj świat e-commerce
Dowiedz się, czym jest e-commerce i dlaczego warto zainteresować się tą młodą gałęzią gospodarki. Zn…
RaportMPiT Cyfrowy Eksport – raport Ministerstwa Rozwoju – wprowadze…
Czym jest cyfrowy eksport? Jak wygląda w Polsce? Polskie firmy stoją przed szansami wynikającymi z p…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.