Cyfrowy eksport
Czym jest cyfrowy eksport?
Internet nie zna granic, dlaczego więc nasz biznes internetowy miałby ograniczać się do zaledwie jednego kraju? Warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej i zaoferować swoje produkty na nowym rynku – to szansa na zysk i międzynarodową rozpoznawalność. Cyfrowy eksport (e-eksport, cross-border e-commerce) to sprzedaż towarów i usług dokonywana przez Internet, niezależnie od sposobu, poza granice kraju.
Chociaż rozwój handlu elektronicznego obserwowany był już wcześniej, trend ten nasilił się w czasie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online były jedną z ważniejszych dróg nabywania nowych towarów.
Według danych Eurostatu w 2020 roku 73% użytkowników Internetu zrobiło zakupy online.
Dlaczego warto spróbować cyfrowego eksportu?
Rozwój cyfrowy, także cyfryzacja eksportu, wpływa pozytywnie na optymalizację wielu procesów w biznesie. Dzięki niemu wiele firm od nowa może zbudować swój model biznesowy. Wybór kanałów e-commerce do prowadzenia działalności eksportowej może być więc doskonałym rozwiązaniem, jeżeli otwieranie stacjonarnych placówek sprzedaży w innych krajach nie wchodzi w grę.
Eksport cyfrowy jest szczególnie polecany dla firm, które mają już lokalne doświadczenie w sprzedaży internetowej – sprzedają przez Internet w Polsce (poprzez własną stronę, na Allegro itp.). Doświadczenie na krajowym podwórku znacznie ułatwia start w cyfrowym eksporcie i zmniejsza ryzyko niepowodzenia.
W Twoje ręce oddajemy bazę wiedzy o tym, jak rozpocząć i skutecznie wdrożyć strategię eksportu cyfrowego. Zapraszamy także do wysłuchania podcastu o tym, jak wykorzystać kanały cyfrowe w eksporcie.
Jeśli myślimy o cyfrowym eksporcie, warto skontaktować się z przedstawicielami Izby Gospodarki Elektronicznej, która wspiera rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Treści powiązane
- Wszystko
- Wiedza (45)
-
Artykuł
Poznaj świat e-commerce
Dowiedz się, czym jest e-commerce i dlaczego warto zainteresować się tą młodą gałęzią gospodarki. Zn…
RaportMPiT Cyfrowy Eksport – raport Ministerstwa Rozwoju – wprowadze…
Czym jest cyfrowy eksport? Jak wygląda w Polsce? Polskie firmy stoją przed szansami wynikającymi z p…
RaportRynek e-commerce we Francji
Francja jest 6. co do wielkości rynkiem na świecie, a jego obrót w 2020 roku szacowany jest na 115 m…
RaportRynek e-commerce w Wielkiej Brytanii
Wielka Brytania jest czwartym co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie, który w 2019 roku oszac…
ArtykułE-commerce – narzędzia i platforma, a rynki zagraniczne
do zapełnienia – również w odniesieniu do prowadzenia działalności na rynkach zagranicznych. Aby jed…
-
Raport
Rynek e-commerce w Hiszpanii
Hiszpania zaskakuje – nie tylko jako destynacja wakacyjna, ale też jako rynek e-sprzedaży. Hiszpanie…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.