Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Projekt Brand Hub
Temat

Projekt Brand Hub

Ministerstwo Rozwoju i Technologii w dniu 5 lutego 2024 r. zawarło porozumienie o dofinansowaniu projektu pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – BRAND HUB”, realizowanego w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027” (FENG). Projekt realizowany będzie w ramach Priorytetu FENG.02 Środowisko sprzyjające innowacjom, działanie FENG.02.26. Wartość przyznanego dofinansowania to 182 mln zł.

Cel

Celem projektu jest zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych.

Opis działań

Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez:

  • realizację 15 sektorowych programów promocji w latach 2024-2029. Programy promocji realizowane będą na arenie międzynarodowej dla kluczowych sektorów polskiej gospodarki, tj. posiadających wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny, a także wpisujących się w obszary wsparcia powiązane z KIS, stanowiącymi przewagi konkurencyjne kraju,
  • prezentację potencjału eksportowego Polski i polskiej gospodarki podczas dużych przedsięwzięć promocyjnych przy zaangażowaniu MŚP, samorządów branżowych, administracji publicznej,
  • zapewnienie narzędzi wsparcia rozwoju eksportu cyfrowego wśród polskich MŚP.

Opis efektów /rezultatów:

Planowane w projekcie działania promocyjne mają za zadanie:

  • aktywizację MŚP do rozwinięcia lub dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym,
  • rozwój i promocję potencjału innowacyjnego i eksportowego MŚP,
  • umocnienie rozpoznawalności Polski (Marki Polskiej Gospodarki-MPG) oraz polskich MŚP i ich produktów/usług na rynkach zagranicznych,
  • zwiększenie liczby przedsiębiorstw posiadających kompetencje ‎‏‏‎i uczestniczących w transformacji cyfrowej w obszarze eksportu,
  • zwiększenie poziomu eksportu MŚP posiadających w swojej ofercie innowacyjne produkty i usługi.

Opis projektu:

Projekt realizowany jest w partnerstwie z czterema instytucjami: Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa oraz Polską Agencją Kosmiczną. Partnerzy będą odpowiedzialni za realizację głównego zadania projektu, tj. programów promocji dla sektorów objętych wsparciem.

Sektory o wysokim potencjale eksportowym i innowacyjnym objęte wsparciem to:

  1. Sektor budowy i wykańczania budowli
  2. Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
  3. Sektor medyczny i farmaceutyczny
  4. Sektor ICT/IT
  5. Sektor kosmetyczny
  6. Sektor lotniczo-kosmiczny
  7. Sektor maszyn i urządzeń
  8. Sektor meblarski
  9. Sektor motoryzacyjny
  10. Sektor pojazdów szynowych
  11. Sektor przemysłu kreatywnego
  12. Sektor spożywczy
  13. Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
  14. Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
  15. Sektor zielonych technologii

Wybrane sektory posiadają wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny,‏‏‎ a także wpisują się w obszary wsparcia powiązane z KIS.

Dla tych sektorów opracowane zostały przez Partnerów  programy promocji na lata 2024-2029. Programy promocji obejmują m.in. organizację stoisk narodowych na najważniejszych wydarzeniach targowych na świecie, realizację kampanii promocyjnych i misji gospodarczych.

Szczegółowe informacje znajdują się w zakładkach dla poszczególnych sektorów.

Stoiska narodowe będą realizowane na najważniejszych wydarzeniach targowych, które są wskazane na poniżej załączonej liście.

Wsparcie dla firm 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach komplementarnego działania 2.25 FENG Promocja marki innowacyjnych MŚP, zorganizowała już pierwszy konkurs dla przedsiębiorców. Nabór wniosków o dofinansowanie odbył się w terminie: 16 października – 30 listopada 2023 r. Do PARP wpłynęło 231 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ponad 92 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane dla 136 projektów. 

O wsparcie w ramach działania 2.25 mogą ubiegać się przedsiębiorcy z sektora MŚP prowadzący działalność eksportową i uzyskujący przychody z eksportu na poziomie co najmniej 30%. Wymagane jest także potwierdzenie innowacyjności firmy – ponoszenie wydatków na B+R lub wdrożenie innowacji produktowych lub w procesach biznesowych. Wszystkie informacje oraz dokumenty konkursowe są dostępne na stronie PARP.

Zapraszamy przedsiębiorców do udziału w kolejnych konkursach PARP. W 2024 r. zaplanowano organizację dwóch konkursów, z których konkurs majowy będzie dedykowany udziałowi w Światowej Wystawie EXPO 2025 Osaka, Kansai ‎w Japonii. 

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.