Jak dotrzeć do klientów międzynarodowych?
Pierwszych klientów zagranicznych możemy zdobyć na różne sposoby. Na początku uruchommy nasze sieci kontaktów wśród pracowników i istniejących partnerów biznesowych. Tzw. marketing szeptany potrafi być bardzo skutecznym mechanizmem, ponieważ za jego pomocą można nie tylko znaleźć kontrahenta, ale i zweryfikować jego wiarygodność.
Sprawdź, z jakich narzędzi i metod skorzystać, aby trafić do swojej grupy docelowej na zagranicznym rynku. Zobacz, o czym warto pamiętać w budowaniu relacji międzynarodowych.
Innym sposobem aby dotrzeć do klientów jest skorzystanie z baz firm prowadzonych przez stowarzyszenia importerów i eksporterów oraz izby handlowe. Te ostatnie często specjalizują się w handlu z określonym krajem (na przykład Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Polsko-Chińska Izba Gospodarcza) albo zrzeszają przedsiębiorców z określonej branży (na przykład Ogólnopolska Izba Handlowa Producentów Mebli, Polska Izba Motoryzacji). Instytucja działająca w tym samym obszarze, co nasza firma, pomoże nam znaleźć kontrahentów i zweryfikować ich wiarygodność.
Bierzmy udział w targach i misjach handlowych, zwłaszcza tych organizowanych w krajach, w których chcemy sprzedawać nasze towary i usługi. Takie wydarzenia dają nam okazję osobistego kontaktu z potencjalnymi klientami i poznania opinii na temat naszej oferty “z pierwszej ręki”. Pozwalają także zapoznać się z ofertą konkurencji, a sama podróż jest okazją do lepszego zrozumienia obcego kraju wraz z jego kulturą. Obecność na targach i organizacja misji to aktywności, które prowadzi wiele instytucji wsparcia eksportu. Należą do nich Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mogą to też być odpowiednie komórki urzędów marszałkowskich.
Posłuchaj tutaj podcastu Jak znaleźć kontrahenta zagranicznego?
Doświadczeni eksporterzy wskazują, że podstawową zasadą skutecznej sprzedaży jest kontakt osobisty z klientem. Oprócz udziału w imprezach handlowych organizujmy więc także podróże handlowe. Podczas podróży odwiedzimy większą liczbę potencjalnych klientów w danym regionie i przedstawimy im swoją ofertę osobiście. Zaprośmy potencjalnych kontrahentów do swojej siedziby, gdzie przybliżymy im proces produkcji i pochwalimy się naszą ekspertyzą. To wszystko cenne doświadczenia, których nie przekażemy telefonicznie ani e-mailowo, a które mogą mieć kluczowy wpływ na decyzję zagranicznego kontrahenta o wybraniu naszej oferty.
- Wszystko
- Aktualności (32)
- Wiedza (30)
- Kalendarz (10)
- Centrum Wsparcia (9)
-
Wydarzenie
Współpraca z sektorem publicznym w Szwecji – trendy, możliwości, wyzwania, …
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Współpraca z sektorem publicznym w Sz…
-
Artykuł
Katalog polskiej branży AI i biometrii w FinTechu
Stwórz z PAIH katalog promujący polską branżę AI i biometrii w FinTechu!
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe w Rzeszowie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
-
Artykuł
Proekologiczna transformacja Meksyku
Meksyk, kojarzony przede wszystkim z wypoczynkiem, atrakcyjnymi plażami, tequilą, pikantną kuchnią i…
ArtykułCzy handel internetowy jest ekologiczny?
Handel internetowy w ostatnich latach przeszedł gigantyczną metamorfozę. Pandemia Covid-19 niejako w…
-
Wydarzenie
Współpraca z sektorem publicznym w Szwecji – trendy, możliwości, wyzwania, …
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Współpraca z sektorem publicznym w Sz…
-
Poradnik
Wsparcie eksportu – gdzie zwrócić się o pomoc?
W Polsce funkcjonuje bardzo wiele instytucji i organizacji, które mogą w istotny sposób pomóc ekspor…
Oferta wsparciaEnterprise Europe Network – działalność informacyjno-szkoleniowa
Enterprise Europe Network to największa europejska sieć ośrodków i instytucji, które wspierają rozwó…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.