Jak ochronić swój znak towarowy w Chinach?
03.10.2023

Silny znak towarowy ma kluczowe znaczenie dla pozyskania nowych klientów, zwłaszcza jeżeli wprowadzamy markę na nowy, konkurencyjny rynek. W oczach chińskich konsumentów bardzo ważna jest przy tym reputacja firmy, a każde użycie znaku towarowego w niewłaściwym kontekście może przynieść wymierne straty. Z tego względu podjęcie zdecydowanych kroków w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek naruszeń praw do znaku jest ogromnie ważne. Pamiętajmy, że świadome budowanie marki wymaga dużego nakładu czasu i pieniędzy, warto więc chronić to, co już udało nam się osiągnąć.
Walka o odzyskanie znaku towarowego w Chinach jest coraz łatwiejsza. W ubiegłych latach dokonano nowelizacji przepisów, zwłaszcza w zakresie piętnowania rejestracji w złej wierze. Elementem rządowego programu wzmocnienia ochrony praw własności intelektualnej była również zakrojona na szeroką skalę reforma administracji i utworzenie jednej rządowej agencji odpowiedzialnej za ochronę IP w Chinach (CNIPA).
Załączniki
Chroń swój znak towarowy w Chinach
Publikacja Urzędu Patentowego RP
Chron-swoj-znak-towarowy-w-Chinach.pdf
PDF (620,55KB)
- Wszystko
- Aktualności (21)
- Wiedza (18)
- Kalendarz (36)
- Centrum Wsparcia (6)
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH – jak wykorzystać WeChat’a w marketingu na rynku chiń…
WeChat to aplikacja, którą w Chinach wykorzystuje się zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie
ArtykułE-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
-
Artykuł
Polska Klasyfikacja Działalności – zmiany od 1 stycznia 2025 r.
Zmiany umożliwią lepsze monitorowanie nowych branż i tendencji rynkowych
ArtykułDlaczego ochrona wzorów przemysłowych jest ważna? Nowa dyrektywa UE
W 2023 roku służby UE przechwyciły 152 miliony podrobionych produktów o łącznej wartości 3,4 mld EUR
-
Artykuł
E-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
ArtykułCła na produkty z Chińskiej Republiki Ludowej. Perspektywa globalna
Priorytetem władz są budowa samowystarczalności technologicznej i uodpornienie gospodarki na sankcje
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH – jak wykorzystać WeChat’a w marketingu na rynku chiń…
WeChat to aplikacja, którą w Chinach wykorzystuje się zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2024
Targi skupiają się na czterech filarach: promocji handlu, wspieraniu współpracy inwestycyjnej, przyc…
-
Oferta wsparcia
Obniżenie kosztów importu zaopatrzeniowego
Możesz ubiegać się o zawieszenie poboru ceł albo ustanowienie unijnych kontyngentów taryfowych (z ni…
Oferta wsparciaKonferencje, seminaria i szkolenia o tematyce eksportowej
Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę z zakresu eksportu, zapraszamy do uczestnictwa w organizowanych p…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.