Jak ochronić swój znak towarowy w Chinach?
03.10.2023

Silny znak towarowy ma kluczowe znaczenie dla pozyskania nowych klientów, zwłaszcza jeżeli wprowadzamy markę na nowy, konkurencyjny rynek. W oczach chińskich konsumentów bardzo ważna jest przy tym reputacja firmy, a każde użycie znaku towarowego w niewłaściwym kontekście może przynieść wymierne straty. Z tego względu podjęcie zdecydowanych kroków w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek naruszeń praw do znaku jest ogromnie ważne. Pamiętajmy, że świadome budowanie marki wymaga dużego nakładu czasu i pieniędzy, warto więc chronić to, co już udało nam się osiągnąć.
Walka o odzyskanie znaku towarowego w Chinach jest coraz łatwiejsza. W ubiegłych latach dokonano nowelizacji przepisów, zwłaszcza w zakresie piętnowania rejestracji w złej wierze. Elementem rządowego programu wzmocnienia ochrony praw własności intelektualnej była również zakrojona na szeroką skalę reforma administracji i utworzenie jednej rządowej agencji odpowiedzialnej za ochronę IP w Chinach (CNIPA).
Załączniki
Chroń swój znak towarowy w Chinach
Publikacja Urzędu Patentowego RP
Chron-swoj-znak-towarowy-w-Chinach.pdf
PDF (620,55KB)
- Wszystko
- Aktualności (22)
- Wiedza (19)
- Kalendarz (39)
- Centrum Wsparcia (6)
-
Wydarzenie
Artykuły dla matek i dzieci w Chinach – trendy i szanse
Weź udział w webinarium PAIH i dowiedz się, jak skutecznie wprowadzić artykuły dla matek i dzieci na…
ArtykułZmiany w ustawie sankcyjnej – jak nowe przepisy wpłyną na handel
Zmiany mają na celu uszczelnienie systemu i przeciwdziałanie obchodzeniu restrykcji handlowych
-
Artykuł
Co wybierają Chinki? Trendy w produktach zdrowotnych dla ciężarnych
Do 2026 r. wartość chińskiego rynku produktów zdrowotnych dla ciężarnych ma wzrosnąć do 9,5 mld USD
ArtykułPolska Klasyfikacja Działalności – zmiany od 1 stycznia 2025 r.
Zmiany umożliwią lepsze monitorowanie nowych branż i tendencji rynkowych
-
Artykuł
Zmiany w ustawie sankcyjnej – jak nowe przepisy wpłyną na handel
Zmiany mają na celu uszczelnienie systemu i przeciwdziałanie obchodzeniu restrykcji handlowych
ArtykułE-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
-
Wydarzenie
Artykuły dla matek i dzieci w Chinach – trendy i szanse
Weź udział w webinarium PAIH i dowiedz się, jak skutecznie wprowadzić artykuły dla matek i dzieci na…
WydarzenieChina Beauty Expo 2025
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców do współtworzenia stoiska na targach kosmetycznych China Beau…
-
Oferta wsparcia
Obniżenie kosztów importu zaopatrzeniowego
Możesz ubiegać się o zawieszenie poboru ceł albo ustanowienie unijnych kontyngentów taryfowych (z ni…
Oferta wsparciaKonferencje, seminaria i szkolenia o tematyce eksportowej
Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę z zakresu eksportu, zapraszamy do uczestnictwa w organizowanych p…