Platformy sprzedażowe dopasowane do Twoich potrzeb
Platformy CRM (customer relations management) służą do kompleksowej obsługi handlu internetowego, w tym zarządzania sprzedażą, logistyką i kontaktami z klientami. Sprawdź, jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla swojej działalności.
Własny sklep internetowy – jaką platformę wybrać?
Platformy sprzedażowe, do wyboru mamy kilka opcji kompleksowej obsługi handlu internetowego. Służą one do zarządzania sprzedażą, logistyką i kontaktami z klientami (czyli CRM – customer relations management).
Platformy Saas
Oprogramowanie potrzebne do utrzymania sklepu internetowego można wynająć od dostawcy za miesięczną opłatą. Ponieważ obowiązki związane z obsługą informatyczną leżą wówczas po stronie dostawcy, my nie musimy się już tym martwić. To typ platformy abonamentowej SaaS (ang. Software as a Service – Oprogramowanie jako Usługa. Jest to jedno z najmniej skomplikowanych i najtańszych rozwiązań. W praktyce oprogramowanie jest zainstalowane na serwerach dostawcy, a my możemy z niego korzystać za opłatą – kupujemy usługę dostępu do oprogramowania). Jego przykładem jest m.in. Shopify czy polskie oprogramowanie dla stron Shoper. Korzystanie z takich platform jest tanie i wystarczające dla małych i początkujących sklepów. Jednakże dają one najmniej możliwości dopasowania do ewentualnych szczególnych potrzeb i wymagań.
Platformy open-source
Większe możliwości dają platformy dostępne na zasadzie open source (otwartego kodu źródłowego oprogramowania). W tym przypadku nie musimy ponosić żadnych opłat, ani comiesięcznych, ani początkowych. Platformy open source są dostępne niemalże od ręki i za darmo. Niestety, ale w wersji „startowej” nie są dostosowane do konkretnych warunków. Musimy je samodzielnie zainstalować na swoich serwerach, dostosować do naszych potrzeb oraz zainstalować liczne dodatki (niektóre płatne). Wymaga to jednak znajomości programowania i wiedzy informatycznej. Wiąże się to z utrzymaniem całego systemu IT w dalszej perspektywie o co musimy też zatroszczyć się sami. Taka platforma daje nam nowe możliwości, pozwalając nam dostosowywać i rozwijać moduły według naszych potrzeb (w modelu SaaS to właściciel oprogramowania decyduje jak będzie rozwijał oprogramowanie, dopasowując je do wymagań większości klientów – ale nie naszych konkretnie). Najczęściej wybierane platformy tego typu to Magento czy PrestaShop.
Rozwiązania dedykowane
A jeśli nasza firma potrzebuje więcej spersonalizowanych rozwiązań? Wykorzystajmy dedykowaną platformę, stworzoną specjalnie na nasze konkretne potrzeby. Jest to użyteczne, gdy open source nie zapewnia nam odpowiednich rozwiązań, np. nasza baza produktowa jest bardzo skomplikowana lub jeśli chcemy budować swoją markę, oferując innowacyjne bądź personalizowane rozwiązania.
Proponujemy zapoznać się z dodatkowym materiałem na temat rozwiązań informatycznych oraz obsługi płatności w artykule „E-commerce – narzędzia i platforma, a rynki zagraniczne”.
Spis treściTable of contents
TREŚCI POWIĄZANE
- Wszystko
- Aktualności (4)
- Wiedza (61)
- Kalendarz (8)
-
Wydarzenie
Śląskie: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
WydarzenieWielkopolska: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
-
Artykuł
Cross-border.pl – nowa platforma KIG o e-commerce
Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) uruchomiła platformę poświęconą tematyce e-eksportu. Partnerem strate…
ArtykułNowy portal dla sektora obronnego
Na początku marca br. Ministerstwo Rozwoju i Technologii uruchomiło portal przeznaczony dla przedsta…
-
Artykuł
Paszport roślin przepustką do handlu na terenie UE
Zgodnie z unijnym prawodawstwem jednym z głównych dokumentów umożliwiających handel materiałem rośli…
ArtykułSektor e-commerce w Chorwacji
Sektor e-commerce w Chorwacji zaczął dynamicznie rozwijać się w okresie pandemii Covid-19. Poznanie …
-
Wydarzenie
Śląskie: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
WydarzenieWielkopolska: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.