Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Wiedza > Popandemiczny konsument w Singapurze
Artykuł

Popandemiczny konsument w Singapurze

Pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła sposób, w jaki konsument w Singapurze podejmuje decyzje zakupowe. Od gwałtownego wzrostu popularności zakupów online po spadek wydatków na podróże i życie nocne – te zmiany nadal kształtują rynek nawet po zakończeniu pandemii. Jakie nowe nawyki zostały na stałe, a które zanikły?

Mężczyzna na tle pejzażu miejskiego o zmierzchu w Singapurze

Pandemia COVID-19 nie tylko wpłynęła na zdrowie i gospodarki na całym świecie, ale także zmusiła miliony ludzi do rewizji swoich codziennych nawyków. Singapur nie był wyjątkiem. Ograniczenia związane z lockdownami, obawy o zdrowie oraz zmieniające się warunki pracy znacząco wpłynęły na zachowania konsumentów. Wzrost zainteresowania zakupami online i dostawami do domu stał się jedną z najbardziej widocznych zmian w czasie pandemii, ale to nie jedyne zmiany, które można zaobserwować.

Gwałtowny wzrost zakupów online

W czasie pandemii zakupy online stały się dominującą formą konsumpcji. Według danych, aż 74 proc. Singapurczyków zaczęło częściej korzystać z zakupów online, a 31 proc. z nich zrobiło to po raz pierwszy w życiu​. Wielu konsumentów przeniosło się na duże platformy, takie jak Shopee, Lazada czy RedMart, ale mniejsze sklepy internetowe również zyskały na popularności. Co ciekawe, aż 80 proc. mieszkańców Singapuru woli obecnie kupować produkty spożywcze online​. To pokazuje, jak wygoda i oszczędność czasu stały się kluczowymi czynnikami kształtującymi nową rzeczywistość konsumpcji.

Dostawa jedzenia do domu

Pandemia przyczyniła się do znacznego wzrostu usług dostawczych. Częstotliwość dostaw jedzenia do domu wzrosła o 71 proc., przy czym jedna czwarta Singapurczyków skorzystało z takiej opcji po raz pierwszy​. Ta zmiana, wynikająca głównie z potrzeby bezpieczeństwa i wygody, nadal odgrywa kluczową rolę w codziennym życiu mieszkańców Singapuru, nawet po zakończeniu pandemii. Dostawcy tacy jak Grab czy Deliveroo zyskali na znaczeniu, oferując szybkie i bezpieczne usługi.

Spadek wydatków na podróże i życie nocne

Podczas pandemii znacznie zmniejszyły się wydatki Singapurczyków na podróże zagraniczne oraz życie nocne. Branża horeca odnotowała poważne straty, głównie z powodu braku turystów. Restauracje, bary i inne miejsca rozrywki były zamknięte, co zmusiło konsumentów do zmiany swoich nawyków. Nawet po pandemii wydatki na tego typu aktywności pozostają niższe niż przed 2020 rokiem, a sektor turystyczny wciąż się odbudowuje​.

Zdrowie i bezpieczeństwo jako priorytet

Pandemia zwiększyła świadomość Singapurczyków na temat zdrowia i bezpieczeństwa. Konsumenci zaczęli częściej kupować produkty i usługi higieniczne oraz zwracali większą uwagę na czystość i jakość żywności. Około 38 proc. respondentów w Singapurze przyznaje, że ich preferencje żywieniowe skierowały się ku zdrowszym produktom, takim jak te pochodzenia roślinnego​. To również wpłynęło na rosnącą popularność lokalnych i organicznych produktów spożywczych, które stają się standardem.

Zmiany wywołane pandemią COVID-19 w Singapurze mają charakter trwały. Konsumenci przyzwyczaili się do wygody zakupów online i dostaw do domu, co nadal napędza rozwój rynku e-commerce. Nowe priorytety związane ze zdrowiem, bezpieczeństwem oraz oszczędnością czasu będą nadal kształtować przyszłość konsumpcji.

Źródło: materiały ZBH Singapur

  • Wszystko
  • Aktualności (735)
  • Wiedza (308)
  • Kalendarz (1230)
  • Centrum Wsparcia (324)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.