Przygotuj się na pierwszy krok
Jak skutecznie wdrożyć swój pomysł? Odpowiedz na kluczowe pytanie dotyczące działalności Twojej firmy. Zapoznaj się z modelami biznesowymi i wybierz właściwy dla siebie. Dowiedz się jakie są wady i zalety działalności B2B i B2C. Poznaj specyfikę rynków i realia kanałów sprzedażowych.
Wiele osób chętnie doradzi Ci, od czego zacząć i co zrobić na początku. W tym materiale znajdziesz obszerne i kompleksowe materiały video, dzięki którym sam będziesz mógł zdecydować, w jaki sposób rozpoczniesz wdrażanie swojego pomysłu.
Jako inspirację zachęcamy Cię do tego, żebyś zastanowił się nad następującą kwestią: sprzedawać w detalu czy w hurcie? Możemy sprzedaż kierować bezpośrednio do konsumentów (model B2C) – o ile produkt jest dla nich przeznaczony. Coraz ważniejszym modelem dla polskich przedsiębiorców jest jednak handel z kontrahentami biznesowymi (B2B) z innych krajów.
Model B2C
Swoje towary możemy kierować bezpośrednio do konsumentów. Warto wcześniej przeanalizować to, gdzie robią zakupy w internecie, ale także to, w jaki sposób robią zakupy w tradycyjnych kanałach sprzedażowych (offline) na danym rynku. Może nam to dostarczyć przydatnych informacji o tym, co klienci w danym kraju kupują, a czego być może brakuje im w sprzedaży online. Lub też przeciwnie – co, pomimo postępującej cyfryzacji i dostępności na platformach e-commerce, nadal wolą kupować w sklepie stacjonarnym.
Szczególną uwagę warto zwrócić na to, jakie platformy sprzedaży internetowej są popularne w danym kraju. Wielu klientów korzysta dziś z międzynarodowych platform, takich jak Amazon, Aliexpress, eBay czy Etsy. Warto jednak wziąć pod uwagę lokalną specyfikę – na przykład w Rosji najważniejszą platforma na rynku e-commerce jest ozon.ru, w Czechach heureka.cz, a na Litwie i w krajach bałtyckich to pigu.lt.
Model B2B
W przypadku rynku B2B, czyli business-to-business, transakcja handlowa zachodzi pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. Mogą to być firmy, które szukają naszych produktów na potrzeby prowadzenia własnej działalności – np. gabinety lekarskie kupujące sprzęt medyczny albo korporacje kupujące artykuły biurowe. Bardzo powszechny jest także eksport półproduktów czy części, z których nabywcy wykonują później produkt końcowy. Odbiorcą B2B mogą być także dystrybutorzy, którzy kupują wyprodukowany przez nas towar, a następnie sprzedają go pod oryginalną albo pod własną marką.
W modelu B2B elementy oceny potencjalnego popytu, nawyków klientów i konkurencji muszą być więc uzupełnione o analizę rynku dystrybucji w danej branży. Trzeba sprawdzić nie tylko to, jakie firmy dystrybucyjne w danej kategorii produktowej są silne lokalnie, ale również to, jacy dystrybutorzy są silni w kanałach online. To zadanie jest trudne i wiele firm pomija je, sądząc, że konkurencja w dystrybucji istnieje jedynie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych offline. Nie ignorujmy jednak sieci dystrybucji związanych z dystrybucją online. Wchodząc na rynek ważne jest, aby znać realia we wszystkich kanałach sprzedażowych.
Zapoznaj się z wiedzą ekspertów, którzy omówią bardzo detalicznie wszystkie aspekty handlu internetowego:
Jakie są pierwsze kroki w kierunku ekspansji?
Cross-border e-commerce, czyli jak zacząć sprzedawać za granicą?
Mamy nadzieję, że po ich obejrzeniu i zrobieniu notatek, Twoja wiedza i pewność siebie wzrosła. Zapewniamy, że sukces jest możliwy, o czym świadczą sukcesy firm – być może podobnych do Twojej:
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (61)
- Kalendarz (14)
- Centrum Wsparcia (7)
-
Wydarzenie
Internetowe formy eksportu produktów – sieciowa platforma sprzedażowa dla r…
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zaprasza na seminarium „Internetowe formy eksportu”, któ…
WydarzenieŚląskie: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
-
Artykuł
Cross-border.pl – nowa platforma KIG o e-commerce
Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) uruchomiła platformę poświęconą tematyce e-eksportu. Partnerem strate…
ArtykułNowy portal dla sektora obronnego
Na początku marca br. Ministerstwo Rozwoju i Technologii uruchomiło portal przeznaczony dla przedsta…
-
Artykuł
Paszport roślin przepustką do handlu na terenie UE
Zgodnie z unijnym prawodawstwem jednym z głównych dokumentów umożliwiających handel materiałem rośli…
ArtykułSektor e-commerce w Chorwacji
Sektor e-commerce w Chorwacji zaczął dynamicznie rozwijać się w okresie pandemii Covid-19. Poznanie …
-
Wydarzenie
Internetowe formy eksportu produktów – sieciowa platforma sprzedażowa dla r…
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zaprasza na seminarium „Internetowe formy eksportu”, któ…
WydarzenieŚląskie: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
-
Oferta wsparcia
Enterprise Europe Network – działalność informacyjno-szkoleniowa
Enterprise Europe Network to największa europejska sieć ośrodków i instytucji, które wspierają rozwó…
Oferta wsparciaWsparcie w poszukiwaniu zagranicznych partnerów biznesowych
Giełdy kooperacyjne, misje gospodarcze i baza ofert współpracy – dzięki tym bezpłatnym usługom ofero…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.